|
|
|
|---|---|
Amethyst |
Hej är inte glad nu, byggt en låda till 2st 12" Jbl och klädde den och den blev jävligt fin faktiskt men hörde ju sen att de får för lite luft. Satt en port på baksidan ca 11cm diameter. räcker det att sätta fler portar så att de får mer luft och större rum eller måste jag bygga en ny låda? Mvh Kalle BOOM BOOM BASS |
| Mja, en basreflexkonstruktion kan lite förenklat sägas vara ett avstämt system där massan hos luften i rören fjädrar mot den inneslutna luften i lådan. Enkelt uttryckt är den ineslutna luften en fjäder vars hårdhet ökar med minskande volym. Hur stor luftmängd du skall ha i portarna kan inte varieras hur som helst i förhållande till den inneslutna luftens volym. Skall det bli bra måste det hela vara korrekt beräknat och utformat efter beräkningarna. | |
Amethyst |
Okej så då är alltså "fjädern" för hårt spänd och det ända att göra är att bygga en större låda?? BOOM BOOM BASS |
| Troligen. Hur många liter är den på nu? | |
Amethyst |
89cm bred 40cm djup där nere, 39cm hög och 22cm djup där uppe. BOOM BOOM BASS |
| Kan du skriva exakt typ på JBL-elementet så kan jag räkna ut vilken låda/port blir bäst. | |
Amethyst |
Du har post! Försökte se genom hålet om där står ngt på magneten men gick ej. hoppas du ser vad det är för någon annars får jag riva lådan. Jbl Power står det dock på dem och konen är av hårdare material, magneten är ganska djup. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.