|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Har letat 328 cab ett tag och var på vippen att köpa denna Länk MEN den ÄR skruvad! Fick bekräftat från BMW att att bilen rullat 3750 mil vid en garantiservice 980910. Kollar man då i serviceboken enligt bild Länk så har bilen BARA rullat 2903 mil 990201. ///Micke Touringklubben: Länk | |
|
Förmodligen är Harry Scheller gamla stämpel på vift, den återförsäljaren övertogs 1999-04-01 av BMW Group Niederlassung Düsseldorf: Länk Fanns det senare stämplar från samma ställe? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det märkliga är att det inte kan vara särskilt mycket skruvat. 3.750 mil på 18 månader ger 211 mil per månad i snitt. Bilen rullade nio månader till i Tyskland efter garantiservicen. Rullade den på i samma takt var mätarställningen runt 5.600 mil när den importerades och första servicen gjordes vid 5.860 mil när den rullat fem månader i Sverige. Visserligen kan den ju ha bytt ägare i Tyskland och rullat 10.000 mil på de där nio månaderna, men det känns inte så troligt. För övrigt såg bilen inte alls ut att motsvara dina krav, Micke, så jag förstår inte varför du övervägde att köpa den. Den röda du har span på verkar mycket bättre! :) |
|
| ErikW - finns en från 00-02-02: Länk | |
|
Jag har inte sett bilen eller dess dokumentation mer än via dessa bilderna Länk då jag har 40 mil enkel till den. Faxet från BMW Tyskland säger följande... 980424: 25000 km 980630: 33910 km 980910: 37504 km Man kan säga att det var VÄL investerade pengar (300:-) att få veta sanningen. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
| Absolut! 300 kronor är ingenting i jämförelse. Vad säger nuvarande ägare? | |
|
Jag drar lite på den karamellen men han ska naturligvis få veta. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Liste: den rullade väl lite mer i Tyskland efter sista garantirep. 980910 - garantirep 000614 - reg i SE = 21 månader ___ //Ulf |
|
|
Självklart! Jag glömde ett helt år! :( Då blir skruvningen mer logisk: 211x21=4.431, vilket betyder att bilen gått runt 8.200 vid importen om den rullat i samma tempo som innan. |
|
| På handstilen ser det ut som att det är en sjuåring som har skrivit. | |
bmw jesus |
fattar inte att ni orkar har ni inga liv eller??? de är ju bara en gammal bil..... ett par tusen mil hit eller dit??? du kan pruta hur mycke som hälst i alla fall bilen är iskall på marknaden |
|
Bmw jesus Tror inte att så många resonerar som dig vid ett ev bilköp. Köper jag en bil så vill jag att den skall vara ärlig med dokumentation och dylikt. Inte bara för min egen del utan även när jag en gång skall sälja den. Det du menar att man kan pruta lägger jag hellre på en bil som är 100% och som man vet är riktigt servad.Det finns fina,ärliga bilar till bra pris också istället för att gynna fifflandet. |
|
|
bmw jesus: Är det du som säljer bilen eller? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Lite fult och hänga ut säljaren här, säljaren kanske visste inte ens det själv. Nu var det inte så att det var tal om flera tusen mil! Jag hade blivit asförbannad om nån försökte sabotera för mig. En sak borde alla veta, man är faktiskt inte så osynlig i cybers-space som man tror! ------ Länk Länk |
|
|
Om bilen är skruvad så är det eventuella köpares rätt att få veta det innan man överväger köp, i min mening. Säljaren måste givetvis också få veta det så att han kan reflektera detta i sin annons. Annars är han ju indirekt medskyldig till fifflandet, även utan egen vetskap. Grodan: Vem "hänger ut" säljaren? Det enda jag ser är information om att en viss BMW har blivit mätarskruvad. Ingen har påstått att säljaren med flit försöker sälja en skruvad bil, eller ens att han vet om det. Du går till angrepp lite för tidigt... För övrigt är man så osynlig som man gör sig. :) Har man inga onda syften tjänar man dock inget på att gömma sig. |
|
|
"med full dokumentation samt max 12.000mil"... Bilen hade väl gått 10300 mil? |
|
|
Han vill byta mot en M3 som gått max 12000mil "Endast byte M3 cab från 96-98 med full dokumentation samt max 12.000mil" MvH Björn |
|
|
Och problemet är att all sån här skit drar ner andrahandsvärdet på bmw. Folk blir tyvärr skeptiska till bmw det är sällan nån som undrar om en opel är skruvad. mh Länk |
|
| Men vem köper en Opel? :) | |
|
Oftast dom med dålig smak. mh Länk |
|
|
Jag i min enfald trodde att det har forumet var just till för att dela med sig av sina erfarenheter, tips, råd m.m. En vän till mig hade en liknande erfarenhet gällandes en 7-serien. Den tidigare ägaren var helt ovetandes om att bilen var skruvad och kände sig lurad. Min vän hade förmodligen känt sig minst lika lurad om han köpt denna bilen för att sedan fått reda på att den var skruvad. När man köper bil bör man kolla upp historiken så gott det går, vet man inte hur man gör det tar man hjälp av detta lysande forum:) Personligen tycker jag synd om denna säljare (samt min väns) att det kanske/kanske inte visste om att respektives bilar var skruvade men samtidigt får de faktiskt skylla sig själva att det inte kollat upp bilen innan köp ordentligt. En fullstämplad service bok till en fifflad bil är inte vatten värd då den är förfalskad. Jag är glad att informationen kommer ut så att andra kan ta ställning till om det är värt att köpa denna bil, eller andra bilar för den delen, med tvivelaktig mätarställning. Om jag skulle sälja min bil som jag var osäker på om miltalet stämmer på skulle jag ange det i anonnsen, det är i alla fall ärligare. I annat fall kolla upp bilen om jag nu mot förmodan inte gjorde det vid köpet. Att kläcka ut sig "det hade jag ingen aaaaninng om??" duger liksom inte riktigt när man står där med en ev. köpare som upptäckt fifflet. Att hålla tyst och på så sätt främja handeln med de skruvade bilarna har jag ingen förståelse för. Bra gjort Micke, heder åt dig:) Vh/ Kermit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.