|
|
|
|---|---|
Jirar |
Tänkte kolla här om det är nån som kan rekommendera nåtschysst medel för att putsa upp chromet runt rutorna och det som sitter vid dörrarna,(tydligen inte riktig chrome men ändå) Bilen en 523 Touring(E39) På BMW sa dom att det var lika bra och byta ut allt istället,tycker det låter lite väl och ta i. |
| Autosol och andra liknande medel brukar funka bra... var bara försiktigt så du inte gnuggar ut det på lacken också när du polerar, eftersom det innehåller lite slipmedel... och vaxa listerna med hårdvax efteråt så håller det sig längre... | |
|
Jirar: Jag antar att det liksom på E38 är plast som är belagd med något som gör att det ser ut som krom. Provat både autosol och annan kromputs utan att lcyckas. Lite vaxpolish hjälpte en del men det kom tillbaka. Ser lite ut som solblekt lack? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Hej, jag tror oxå att Autosol kommer att funga bra. Listerna som sitter längs rutans kant är i metall (i alla fall på E39) Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
| Om det är plast och Autosol inte hjälper så kan du ju kolla med t.ex Länk vad skulle kosta att kroma om, som ett alternativ till att köpa nytt. Jag tror att de klarar av förkromning av plast också... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns ett medel som heter STARCLEANER som man använder med fuktad svamp som funkar bra på all metall som ska glänsa ingen risk för repor. Aoutosol i all ära men det sliter faktiskt på kromen de som är riktigt rädda om sina gamla Cromebestyckade dollargrin använder bara waxcleaner samt wax. Starcleaner brukar finnas i välsorterade dagligvarubutiker samt hos en del biltillbehörsfirmor. Köpte en tysk variant i Travemünde för 20 år sedan på en marknad när de 2 tuberna tog slut efter 5 år sparsamt användande så tog det några år innan Starcleaner fanns i sverige men det luktade exakt likadant och funktionen den samma . MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.