AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.962

Nordschleife skördade E38 offer

Scheckheft
Hej
Tragiskt att se dessa bilder. Turligt nog klarade sig föraren utan skador. En av de elegantaste E38 Individual som jag sett.
Bilder av olyckan:
Länk
Bilder före olyckan:
Länk
och
Länk
under rubriken 7erFan

Mvh
Scheckheft

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det var inga fina bilder på första länken :( Tråkigt på en individual.

//Schnitzer
Finns det personer som ligger och piskar sin 7:a på Nordslingan? Måste vara personer med för mycket pengar. Visst folk får göra som de vill men jag hade aldrig kört på bana med en bil som inte var gjord eller modifierad till att klara det.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Det är lätt att säga nu men när man väl är på plats så får man ett sug efter att få testa och när du väl är ute på banan är det EXTREMT svårt att inte gasa på....

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Gäller försäkringen, knappast va?
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Synn på en sån fin bil,rätt så lik min,Länk

Länk
Scheckheft
Hej
Hans försäkring gäller. Vid "touristtrafik" är Nordschleife att likställas med vilken offentlig väg i Tyskland som helst. Undantag är vid arrangerade race. Då gäller i många fall inte den tyska bilförsäkringen. Bäst är iaf att alltid kolla försäkringdvillkoren innan man beger sig ut på Nordschleife.
Olyckan inträffade förresten mellan Pflanzgarten II och Schwalbenschwanz. Han skulle ge plats åt några MC + Porsche när han fick sladd.

Mvh
Scheckheft

Scheckheft
Förrsten, lite interiörbilder på den krockade 750:
Länk
Länk
Länk

Mvh
Scheckheft

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Folk med för mycket pengar, nä det vill jag inte hålla med om. Men har man vägarna "förbi" och vill testa att köra nordslingan så går det alldeles utmärkt om man håller gasen i rätt läge och inte tror att man klarar vad som helst med en 2 tons pjäs. Har full förståelse att det är lätt att förvirra sig när tvära kurvor väntar direkt efter backkrön och man skall bromsa in för hårnålskurvor. Jag var föresten själv där förra måndagen och tog ett 12 minuters varv med min E38 utan några som helst blesyrer ;)
Verkar nog som att den går att återställa trotts allt.

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det var verkligen fina inredningsbilder!

//Schnitzer
En enorm E38-förlust :(
Enorm vette tusan om jag skulle kalla det... Hur många hundra tusen E38:or tillverkades det?

Synd på en fin bil dock ...
Jabbal,

Försök hitta ytterligare en Individual Nachtblau med volleder champagne UTAN piping...
Scheckheft
Hej
jabbal: om du missat det: detta var en Individual. I detta utförande (färgkombination + utrustning) finns inte många exemplar.

Mvh
Scheckheft

gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Ja vad skall man säga, det är en enormt fräsch färgkombination, troligen den absolut snyggaste. Hoppas den går att fixa till. Instegslisterna på individualen och kromen interiört är outstanding. Fattades bara cromeline exteriört på den.

Det är inte heller klokt vad snygga e65-hjulen är på e38:an, känner starkt behov av en uppsättning. Jetzt!
Tragiska bilder...
Själv skulla jag gråta blod om man råkat ut för likanande..

Grymmt snygg inredning! Finaste jag sett synd att man fick reda på att det var "sista" Iniduvidial bilen med det :/

/Tony Haagen
haimaul
Har den manuell låda? Det kan inte heller vara så vanligt på en E38?

__
When in this charming car,
this charming man...
Scheckheft
Hej
Nej, bilen har automatlåda. Ägaren hade en besiktningsman idag och han föreslog att bilen skulle repareras. Följer med spänning vad hans försäkringsbolag säger. Hans förra E38 såg ut så här:
Länk
På semester när bilen började brinna... .

Mvh
Scheckheft

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.