AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
848

M5 fälg-e39 på e34

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har frågat de här förut,men hittar inte min gammla tråd och har blivit lite osäker.

Är inne på att köpa M5 fälgen som sitter på e39 till min,men är inte riktigt säker om de verkligen blir bra.
Har sett lite bilder,och på vissa ser de bra ut och vissa mindre bra ut.Har inte sett nån i verkligheten än..

Så undrar om den fälgen passar bra på e34?
Här är en bild till:

Länk

På bilden ovan tycker jag det ser helt okej ut, men jag tror att kulören på bilen spelar stor roll.

MVH / Jacob

Det brukar stå en 540 med såna hjul på parkeringen utanför mig. Jag tycker det ser bra ut. Även den bilen är svart...
Tänk på att du måste ha centreringsringar om du köper äkta M5-fälgar eftersom E39 har större centrumhål än E34! ET och bultcirkel är som det ska.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tänkte skaffa kopior på dom i så fall..

Men är de någon utseende skillnad på orginal och kopior? ser ut som orginal har en lite annorlunda kurlör..
Chrome Shadow heter lacken som sitter både på originalet och kopian. Det som ofta skiljer är att kopian har mer chrome i sig, därför ser det lite annorlunda ut. Är dessutom tveksam om det finns kopior i samma bredd som original M5 fälg.

MVH / Jacob

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Okej...men vilken bredd har orginalen då?
Får nån viss skillnad ser de ut att vara på dom iaf,kanske att bakfälgen inte är lika bred då.
Orginalfälgarna är väl 8.5" resp 9.5" medan kopiorna brukar vara 8" och 9" om jag inte minns fel.
Kopiorna är ju fula! Hitta en uppsättning orginal M5 fälgar istället.

Min M5 E34: Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Orginal är 8" fram och 9,5" bak, kopiorna är oftast 8" eller 8,5" runt om.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Visst ser orginalen bättre,och man skulle hellre slänga på ett par sånna,men nu är de ju inget överflöd av beg orginalfälgar som säljs + att dom är ju aningen dyrare..

Vad brukar en uppsättning orginalfälgar gå på ungefär?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.