|
|
|
|---|---|
|
Avsaknaden efter min M3 E36 är tyvärr större än beräknat för både mig och frugan, visserligen skitkul med en renodlad busbanbil som jag nu har, i form av en raceutrustad 325 -89, men en riktigt entusiastglidarbil är väl ändå något speciellt !! Och eftersom vi får tillökning i familjen i Oktober ( i bebisform alltså...) kan det ju kanske motiveras att göra ett köp av en andrabil/shoppingbil, så att frugan inte sitter fastlåst hemma alltid ( buss är krångligt... ). Min tanke är ju då förstås att slå minst två flugor i en smäll, genom att köpa en BMW M5 E34, ett riktigt monster men samtidigt en perfekt glidarbil och fullt funktionell för frugan, om det ibland ska göras någon utflykt med barnvagn etc. när jag och Passaten inte är hemma.... Har dock inte så stor erfarenhet av M5 E34, så jag tänkte att man kanske kunde få lite tips och info här, det är tex nästan en förutsättning att jag lyckas entusiastförsäkra den, kan det gå, vad ska man kika extra på för att inte få en massa otrevliga överaskningar, är det speciella årsmodeller man ska prioritera eller välja bort, hur är det med utrustningsnivåer etc etc ?? Har sett att priserna varierar minst sagt kraftigt, vad ska man egentligen räkna med för ett riktigt fint ex ( ska jag ha en och lyckas entusiastförsäkra den ska den vara i riktigt bra skick !! ) Vore finfint med lite input på området !! | |
cane |
Rätta mig om jag har fel, men är inte det senaste budet ang entusiastförsäkring att bilen måste vara 20 år gammal, utan undantag? Länk |
|
Bistec, Jag svarade i din tråd på rejsa.nu, så du får läsa där :D cane, Det stämmer inte riktigt. Det går att entusiastförsäkra även nyare bilar, men det är INTE lätt! Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.