|
|
|
|---|---|
|
Lyckan é kort. Som sagt.. Körde till Öland, på Öland och tillbaka.. Totalt 96 mil. Kom hem och skulle köra iväg och tanka. Efter ca 4km flyger det upp en kråkj@**l framför mig. Min tanke var;tusan blinkersen. Väl vid macken ser jag att det är glaset till hel/halv ljuset som gått åt skogen. Nu är min fråga, kan man köpa detta löst,lätt att byta? Pris? Med vänliga hälsningar Patrik A | |
|
Jag har hört att de säljs lösa, men har inte kollat vad de kostar. Funderar på att byta mina då de nuvarande har några stenskott, så tala gärna om här vad de kostade när du köpt ditt. Sånt här tycker jag ofta BMW har rätt humana priser på, så jag skulle bli förvänad om de kostar mer än 1000 kr styck. Att byta är en gör-det-själv grej om du är lite händig, men det tar nog en stund. Rekommenderar att du kikar på Länk och gör så långt att du tagit loss glaset. Mvh. /Kjell |
|
|
Gå in här..dom kostade ca 320 Dkk Länk Dom finns under: Reservedele - lygter/varmeapparat og kabine //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
| Jag köpte på Bildelsimporten i Uppsala och där kostade de drygt 300 spänn. Hella orginal va det me! | |
|
När vi ändå snackar glas, någon som vet om det går att köpa fristående glas till dimljusen på E38?? Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Nej, dimljusen är jag rätt säker inte går att köpa lösa, jag har letat. Tror jag såg någonstans att hela dimljusinsatserna kostade runt 2000 kr styck, och eftersom jag använder dimljusen typ 0.5 timme om året la jag ned mina bytesplaner av dem. De sitter ju utsatt till, och blir med åren rejält grumliga av stensprut osv. Mina tänkte jag testa till semestern att våtslipa och sedan polera - tänkte att blir det kasst gör det inte så mycket eftersom ju så sällan används. Jag har också övervägt att byta insatserna på extraljus istället, men jag har inte hittat någon lösning som jag tror blir riktigt snygg. Har funderat på att sätta "en tvåa" på varje sida av EX3000Ultra från Länk men jag är rädd att det kommer att se konstigt ut så jag bestämde mig för att testa slipa/polera först. Mvh. /Kjell |
|
|
Såg just att dimljusen (hela) kostar 1250 kr styck på bildelsimporten... Mvh. /Kjell |
|
|
Köpte på BMW, har för mig att dom gick på nån 400-hundring per styck och det är inte svårt att byta dom men det tar kanske ett par timmar första gången, eftersom man måste demontera hela strålkastarna från bilen. |
|
|
Harley; vill du göra ett förtydligande vad köpte du för "nån 400-hundring" för mig är "nån" mer än 1 st så förtydliga dig gärna på den punkten också. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
OK...då tar vi fram kvittobunten då... Täckglas E38: 336sek+moms/st. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.