|
|
|
|---|---|
|
hej, jag har ett problem med bilen hoppas nån kan hjälpa mig... bilen blir fort varm typ om 2 km når 90 graders temperaturen(kommer till mitten) har varit på verkstad och de gjorde en fel sökning men de hittade ingen fel på vattenpumpen eller termostarten de visste inte heller så vad tycker ni vad ska jag göra??? om jag kör typ 10 km då vattnet kokar så det väldigt besvärligt...hjälp hjälp snälla... | |
|
Kolla om du får varm luft i kupén. Det kan vara toppen på din bil. Gör ett test som visar om det finns avgaser i kylarvattnet. Kika i motor, finns det "vit gegga" på locket där du fyller på motorolja? Finns det olja i kylarvattnet? Går bilen oroligt på tomgång, känns den kraftlös? Ovanstående är eller kan vara indikeringar på kass topplockspackning/topp. Annars så kanske du har ett läckage av kylarvatten, kika så det finns vatten i expanstionskärlet. Men det borde väl verkstaden sett då. Rekomenderar dig starkt att inte köra bilen i detta tillstånd, har den kokat är risken stor att toppen har blivit skev. Kostar ganska mkt att reparera beroende på om du ska göra det själv eller lämna in, jobbigt värre. Min teori är att du har defekt topp. Men jag kan ju ha fel också. |
|
|
Förstår inte riktigt vad du menar natasha. PÅ mina bilar har dom också fort gått upp till mitten av mätaren helt normalt. Kokar den sen eller är du bara rädd att den ska fortsätta gå upp mh Länk |
|
|
jag hörde att det kan vara toppen nu jag undrar hur mycket kostar det att åtgärda felet? om man går till en vanlig bilservice inte de dyra |
|
|
"vanlig bilservice" inte de dyra... lol... En utbytestopp lär ju ligga runt 8k och sedan ska du ha arbete på det.. köp en ny bil istället? |
|
|
"vanlig bilservice" inte de dyra... lol... En utbytestopp lär ju ligga runt 8k och sedan ska du ha arbete på det.. köp en ny bil istället? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.