|
|
|
|---|---|
|
Tja! Höger hjulager fram börjar morra som fasen och behöver býtas, Det verkar som om packningen bak inte suttit på plats ordentligt vilket gjort att det kommit in vatten i lagret = ras. Kollat på mekonomen, 1056:- :-(, huga! Är det någon som bytt lager på en E36 fram förut. Gör det själv tipset var så där. Tänkte fixa själv med lite dokumentation och skicka till Åtopåwer.. Mvh Peter | |
|
Jaha,det verkade inte vara någon som bytt lager fram. Jag kan i alla fall säga att nu har jag gjort det och det var skitenkelt! Loss med hjulet loss med bromok + hållare loss med bromsskivan. Knacka loss plåtkåpan som sitter över centrumnavet och ta och lossa bulten 46mm hylsa behövs kraftig mutterdragare rekommenderas(290 NM), lossa ABS sensorn(inget krav men den kan paja om man kör med mutterdragaren = kraftiga vibrationer) dra loss lagret med avdragare om det sitter fast men mitt satt väldigt löst slog några ggr med hammare på det så lossnade allt. återmontering i omvänd ordning :-) OBS! Skaffa packning som ej härdar på burk. sätt lite i kanten när du sätter tillbaka centrumkåpan, det var där det kommit in fukt i mängder på min. Gamla lagret formligen badade i vatten o klegg, otroligt att det kunnat komma in så mycket skit där. Klart på ca 2 timmar. och då jobbade jag långsamt och var noga med rengöringen :-)) Guuu va ljuvligt med ett tyst lager :-) Total kostnad 1056 :- för lager från Mekonomen. Tjenix /PG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.