AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.106

Kan denna vara värd 80" ?!?

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hej!

Denna bil: Länk

Det är så att jag funderar på att sälja bilen till brosan (min bil - 325Cia -92) för att jag vill ha en lite bränslesnålare bil då jag jobbar en bit från bostaden och pendlar V-ås - Sthlm.

Hur som helst, bilen verkar ju väldigt fin, precis som jag vill ha. Har pratat med ägaren som hastigast. Han var upptagen och skulle ringa mig imorgon, han aldrig fråga om dokumentation, dock skulle den bes. imorgon. Handbromsen hade fått en anmärkning (vanligt).

Vad säger panelen om priset? Om bilen har AC framkommer ju inte heller. Är det ett bra köp om man får loss den för 65-70? Känns i dyraste laget för en 318is men den har ju rätt utrustning (för min smak, behövs inte göras något alls i styling väg).

Nåväl. Kom gärna med kommentarer & funderingar!
Har den fungerande Klima, bra historik och motsvarar vad du söker så kan det väl vara ett vettigt pris om du kan få ned den en tia. 80 tycker jag är för mycket enligt mig dock.

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
50 kkr tippar jag som slutpris. Kanske lite mer pga av M-prylarna som är populära. Förutsatt att bilen har ok dokumentation och AC.
bmw320cab
kolla om en kille som heter "mats" har ägt den.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
För närvarande ägs bilen av en kille från bosnien vid namnet Amer.

Ifall den har ägts av "mats" ska man akta sig då eller? Hur menar du?

Ska ringa han imorgon och se hur det är med dokumentationen, ac osv. Bilen ser ju väldigt fin ut hur som helst men 80 är för mkt. 60 skulle vara bra tror jag... ? Men att pruta 20" på telefon ger ju inte heller något vidare bra intryck...
Den har ju funnits ute på blocket sedan lång tid tillbaka, vilket torde göra det lättare att pruta ganska mycket på den.
Att köpa den för 80tkr är ingen bra affär för köparen. Priserna på tidiga E46 rasar. 18" Hartge är trevligt om man vill betala extra för det. 60tkr tycker jag låter mer rimligt.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Min egen erfarenhet säger att nyare E36 i prisintervallet 60-80kkr är extremt svårsålt i dagsläget. Detta gäller oavsett import/sv-såld, motor, coupe/sedan med eller utan M-paket.
För min 328 fick jag sänka priset till 62kkr i annonsen innan någon behagade höra av sig. Jag vet en annan som fick gå ned till 65kkr för att bli av med sin 328 coupe med schinn, M-paket mm.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Håller nog med alla som tycker att den är för dyr.
Bilen ser ju fin ut och inte öevsrtylad som många andra E-36
så med AC och dok tycker jag nog att den är värd 60".

Däremot så hade nog inte jag själv uppskattat om nån prutade 25% på tel utan att ens tittat på bilen. Åk dit (om du inte bor för långt bort) och provkör och titta på den och "känn" lite på ägaren. Ofta märker man ju om ägaren medvetet satt ett alldeles för högt pris för att ha mycket prutmån på den eller om han faktiskt hellre behåller den än att säljer den så mycket billigare. Lycka till.
bmw320cab: kan du utveckla ditt resonemang lite???
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Vad är grejen med "mats" !?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Så, har pratat lite mera med ägaren ikväll. Bilen har fungerande digital AC, två zons. Sportinredning från en M3 med mocka/tyg stolar. Bilen är en 97:a med 1,9 liters motorn, importerad till Sverige -98 samt 3 ägare här.

Den har ombes. idag pga handbromsen (åtgärdat). Skatten betalt förra månaden.

Han bor ju i göteborg och jag i västerås + att jag jobbar fullt schema, ofta 6 dagar i veckan. Så om en resa skulle bli aktuell så måste jag ju veta om han kan tänka sig att gå ner i pris. Men han ville inte gå ner under 75", utan 18" så kanske han var redo att gå ner till 65 någonstans. Han sa inte det direkt men jag tolkade det så. Hur som helst så sa jag att jag ville avvakta lite och tänka efter lite.

65" utan fälgarna är för saftigt + att bilen har i skrivandets stund rullat 17 000 mil. Eller vad säger ni gott folk?
Håller nog med dig även om bilen i sig verkar väldigt fin
och vettigt utrustad. För 65" så borde du få med 18" fälgarna
för dte är väl ingen byggsats han säljer......

75" är i alla fall för mycket tycker jag. Finns ju hur många bilar till salu som helst så det är ju bara att leta vidare alt ligga lågt ett tag och ringa och bjuda honom 65" efter ett tag när han ändå inte fått ut det han ville ha från början..........
2000 mil på 2 månader.. :) Låter som en lurig säljare...eller hade den gått 15900 när han satte in den som 15000 och sen kört som en tok.

Jag tycker det är en otroligt vacker bil med rätt utrustning. 75 låter dock saftigt, för saftigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.