AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.050

M5 -99, bra köp?

Ska eventuellt byta till mig en BMW M5 -99 med 13 000 mil på mätaren. Vad bör vara bytt på en sån bil? Har hört att vanos bör vara bytta, men hur är det med kammar, kopplingen eller nåt annat som är viktigt. Vad är rimligt pris?

Tacksam för svar!

Kristoffer
li
1.959
liste
535i -89
Välkommen till forumet!

Hittar du rätt bil får du en underbar vagn, men det finns en hel del att se upp med när det gäller M5 E39. Börja här: Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Vanos och LMM brukar ju strula ganska ofta på dem!

//Schnitzer
Undrar dock hur många vanos som verkligen gått sönder, oftast verkar det som om LMM eller nån annan sk*t sensor inte fungerat och BMW har gett fel diagnos och bytt Vanos.

Vanosen är inte bytt på min M5 -99 iallafall. Man ska nog inte hänga upp sig på vanosen, utan bilen som en helhet. Men samtidigt verkar M5 -99 mest ha elektronik bekymmer och det tror jag inte har nån inverkan på om det är en sunkig bil eller pärla, eftersom elektroniken går nog sönder endäå.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
bayerischemotor:

Det stämmer som du säger. BMW är väldigt klantiga när de tar fram fel diagnoser. Det är ju lite skrämmande faktiskt. LMM kostar också en del, men jag tror inte att jag vet någon som har gått byta LMM mer än en gång. Någon som vet?

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.