|
|
|
|---|---|
| Det skulle vara kul att göra en egen cab... köpa en äldre e30 i hyfsat skick och göra om denna... e30 cab står trots allt i runt 40-40k... och en bra sedanare går att få för runt 10k... så det måste ju gå att tjäna en slant på att göra så här... Någon som har testat innan? Vad är att tänka på? är det enklast att svetsa igen dörrarna eller ska man svetsa extra balkar osv? Mvh Mikael J | |
| Skämta aprilo? | |
|
se till att styva upp bilen då.. annars finns risk att bilen klappar ihop när du öppnar dörrarna, plus att jag har sett en snubbe i Norrtälje området där jag bor som har gjort så, det är inte lika kul för honom när man möter honom i regn då han inte har någon suflett eller hardtop... vore ja dig så gör en bra lösning med hardtop oxå så kasta inte taket eller förstör det men som sagt du behöver styva upp bilen med någon ramkonstruktion i kupen :) BMW Williams F1 Team. |
|
| Går ju också att bygga ett gediget kjolpaket i typ 3mm plåt som bärande längsmed bilen och tvärbalk vid baksätet... har sett den konstruktionen på en audi 80 och då får man öppningsbara dörrar utan en jättebalk att kliva över... =) | |
|
Känns inte som e30 cabben är speciellt mycket dyrare än motsvarande täckta vagn. Skiljer väl ca 15-20´. Din hemmabyggda cab kommer förmodligen vara mindre värd än den var innan du satte vinkelslipen i den. Så jag tror tyvärr inte det blir någon ekonomiskt bra affär i slutändan. Men det kan ju vara kul att skapa nåt eget. Jag tycker du ska satsa på att cabba en 850ci istället. Tycker det känns som det skulle bli en trevlig och udda bil att glida runt i. Tror den skulle kunna bli ganska snygg dessutom. |
|
|
En sån alltså: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.