AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.247

trimmad m10, dålig tomgång

ma
150
maxxar
bmw 318. 87a
bmw 635 csi. 83a
bmw 2002-72a. banbil
har en 2002 med trimmad motor, ska vara 316* kam högkomps kolvar o extraktorgrenrör. det dumma är att den dör på tomgång och vibrerar bra mycket under 2000 varv jag tror den får för mycket bränsle plus att kamen nog gör sitt för den oroliga gången på låga varv..
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Trimkamaxeln bidrar säkert en del till den oroliga tomgången, men för det ska den inte behöva dö.
Stämmer tändningen då?! Min tändning stog en hel del fel och då hade jag samma symptom som du beskriver.

Jag har ochså fått problem..:)!!

Med min e12 turbo..
motorn e helt orginal
Men den läcker i insuget nån stans?
motorn går men vacumläcka före förgasarna gör att den går illa på tomgången..om man nu har nån alls.

som om man dragit av en tändkabel..:(

däremot uppåt så går den skapligt.

Vo
51
Volvo_Klas
e34 525i -90
maxxar:De kan inte ha nåt me o göra att de e just högkomps.-kolvar och trimkam??Kammen jobbar ju säkert inte bäst på låga varv o där bidrar garanterat högkomps-kolvarna till att den kan dö..eftersom de blir trögre för motorn att jobba med högre komp..säger ju sig självt!!Iofs..så borde den ju inte dö..för du kör väl me tomgångsmotor??Förgasare eller sprut btw??

MVH Klas Östling
Volvo Team Extreme
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
osynkade förgasare
fel lågfartsmunstycken
tjuvluft - packningar, vakumslag till bromsservot, mm
felställd tändning
tändkablar, fördelarlock, rotor

Några tips på vad du borde kolla upp.
Med den kammen borde du kunna få till ok tomgång på ca 1000 v/min skulle jag tro.

/Anders C

ma
150
maxxar
bmw 318. 87a
bmw 635 csi. 83a
bmw 2002-72a. banbil
det är ett jävla ihopkok i motorrummet. ford kylare, vw expansinonskärl, mekanisk insprutning från audi. tror inte det är nån tomgångsmotor. ska ta o kolla ordentilgt på det där nu i vecka..
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Jag skulle skaffa ett par ok weber45 och få dom injusterade ordentligt.

Mekaniskt insprut från audi låter inte helt enkelt att få att fungera med en 316-kam, i alla fall på låga varv.

Lycka till

Anders C
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.