|
|
|
|---|---|
|
ska köra ner till stuttgart (100 mil) snart med min e30 och undrar vad jag borde kolla? Köpte bilen för ett par veckor sen och det ska vara nytt olja+ filter. Måste man sätta på ett s-märke på bilen? Har läst mycket om olja här men inte hittat det jag söker, tydligen är helsyntet det bästa, men när jag frågar på mekonomen och biltema så rekomenderar de halvsyntet till min bil, ska jag fylla på med det? | |
|
Jag skulle undersöka kylarslangarna eftersom gummi är färskvara samt kylaren är väl inte dumt att slå ett öga på. mvh |
|
| Detta: Länk | |
| Acous: Jag kom hem för nån timme sen själv efter en 500 mila trip med E30. Du behöver inte tänka på så mycket. S-märke javisst. Olja javisst. Kolla luften i däcken och kör. Typ! =) | |
|
hoppas din tripp blev lyckad! Är du säker på att man måste ha S-märke? |
|
| Japp det är jag tämligen säker på. Inte för att nån bryr sig alls. Men så är det. Finns på OK.... | |
| Jag hade inget S-märke när jag körde bil genom ett antal länder i östeuropa för ett par veckor sedan. Var ingen som sa något om det. Däremot så är det viktigt att ha med sig bilens registreringspapper, det vill dom se innan dom släpper igenom en genom tullen. Men skall man till tyskland så är nog gränserna helt öppna, bara att köra igenom. | |
|
S-märke ska man ha sen är det ju en annan sak om det är någon som bryr sig. Hade någon kompis som fick påpekande om detta av en dansk gränsvakt men det var några år sedan. Trots allt onödigt att chansa då dom inte kostar många kronor. Själv satte jag dit ett på bakrutan när jag körde ner i Europa och tog bort det direkt jag kom hem. ___ //Ulf |
|
| ok, då köper jag ett och lägger i handskfacket om nån skulle klaga. Tack för svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.