AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
811

hallå , jag har hittat en 735i som jag skulle vilja ha lite synpunkter på kanske !

Som sagt , jag är lite "tänd" på den gamla 7-serien och jag har hittat denna , vad skall man kolla efter på en sån ?
Den enl mej är "rätt" , den har manuell låda färgen är helsnygg osv....
kom med tips eller förslag om någon vet om ngn manuell 735 som inte är upprostad..

Billy B-10
Länk
Jaha , jag glömde ju länken på bilen jag var intresserad av...
Länk

Billy B-10
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Den såg väldigt fint ut. Det ända som jag såg var en buckla på höger framskärm, men priset är verkligen bra. Kolla bara så att det inte är mycket rost på den. Kan bli lite på de E23:orna med åren. Helt klart en skön bil!

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Inget fel på priset när toppen också är nyrenoverad...Köp,om det känns rätt i slutändan,dvs efter en rejäl koll av rost och naturligtvis att bilen känns bra också efter en provkörning.

Bra att toppen är renoverad som sagt,frågan iofs är HUR den är renoverad,kvitto eller lite dokumentation från denna renovering vore ju bra att få..
Kanske bara bytt "ett par" ventiltätningar ;)

Mvh Janne.
OK , vart är de "kända" rostställena på dessa vagnar ???

Billy B-10
Länk
ok , janne...
ska ringa han så får vi se....

Billy B-10
Länk
Hmm , ingen som svarar på dessa nr....

Billy B-10
Länk
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Rost finns oftast på de utsatta ställena, flyglar, A-stolpen.
Hissa upp den och kolla noga under.
Dräneringen från vindrutan är också ett "bra" rostställe.

Kolla också elektroniken, den brukar bete sig lite konstigt, eller inte alls med några år på nacken.

Öppna luckan där vänster nedre högtalare sitter, där sitter också elektronikburken. Där skall vara torrt o fint. Är där fuktigt har du garanterat problem med diverse funktioner.

Mats
BMW CS #5847
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.