|
|
|
|---|---|
|
Det är en symbol i form av en klocka som lyser intill service indikatorn, några sekunder precis när man startar bilen. Den ser exakt ut som symbolen för den tidsinställda ventilationen. Jag har aldrig sett den innan, vad är det för symbol? | |
| Kallades visst för årskontroll, en service "ingen" gjorde. ;) | |
| så vitt jag vet är det symbolen för byte av bromsvätska | |
| Exakt som jensa78 säger, dags för bromsvätskebyte. Kostar ca 600:- | |
|
Måste öppna denna tråden igen! Klocksymbolen lyser även på min när jag startar bilen. Är det verkligen dags för årskontroll då? Den skall inte lysa även när du kö i så fall? //Jocke |
|
| om den ser ut någonlunda som denna (!) och du har DSC är det varnings lampan för låg bromsvätska men även för att DBC (Dynamic Brake Control) | |
| klockan betyder att det e dags att byta bromsvätska......och ingen ting annat...det ska man göra en gång om året... | |
|
vilken vettig människa, som inte använder sin bil till nåt annat än att skjutsa arslet i, byter bromsvätska en gång om året!?!?!?!?!? // Erik |
|
| swede96:Bromsvätskan skall bytas när klocksymbolen tänts inte varje år. | |
|
Heinz_keller > En som är rädd om sitt och andras liv. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Brukar vara två år mellan bytena av bromsvätska __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Också hört att det är två år mellan bytena, oavsett sträcka.. |
|
| Om man är smart å rädd om bromsarna ska man byta 2 gånger om året beror på lite hur man kör,sommaren är värst för bromsarna pga att det är varmare ute, om det hade varit (bromsolja) hade det inte varit nått problem,nu är det inte det utan en alkoholvätska som ger ifrån sig FUKT när vätskan blir varm, med andra ord byt ofta å ha perfekta bromsar, en som vet av erfarenhet.......... | |
| Är det inte så att det är bromsvätska eller kylvätska vartannat år? | |
|
Det är även dags för mig. Fått prisuppgift från Förenade Bil i Malmö (790 inkl moms). Kan man vara säker på att de gör jobbet ordentligt? Jag menar så att de inte bara byter bromsvätskan som är i burken och låter bli att tömma hela systemet. |
|
|
Hur släcker jag denna lilla "klocka" då?? jag har byyt bromsvätska men den lyser i alla fall, jag har även nollställt service indikatorn men klockan lyser iaf.... hmmmm tacksam för svar.... Niklas Riktiga män luktar DIESEL |
|
|
På bmw för ett par hundringar eller fikabröd /Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.