|
|
|
|---|---|
|
Hur får man bort instegslisterna på en e30? Är det bara att dra rakt upp eller finns det något knep? Lyckas ju knappt att rubba dem. tack på förhand mvh Hanna | |
| Jag drog mina rakt upp. Det funkade, dom sitter fastknäppta som allt annat med små plastgrejer. Men jag har för mig att jag kom att det var smartare att dra listerna framåt eller bakåt. Plastsnäppena sitter i en skena på undersidan listerna. Men jag kommer inte ihåg exakt. | |
|
Dem kan sitta vädligt hårt ja om man ska dra dem rakt upp, det går. Sen går det att skjuta lite på dem och på så sätt lirka loss dem lite lättare, precis som Baalzamon säger. Kan pröva att använda en mejsel att bända med, men var då försiktig så du inte gör sönder listen. Snäppena är inte så hållbara så dem kan man behöva byta om det är någon som går sönder, kostar inte många kr på BMW. |
|
|
Ojojoj... dom där förbannade listerna. När vi drog stereo i min gamla E30 så var listerna det största problemet, dom sitter utav bara helvette! Och när man väl fått lös dom så äre ännu svårare att få tillbaka dom. ;/ Men det är som sagt små plastsnäppen som man ska lirka loss*, sen ska man skjuta listen framåt eller bakåt. * Rycka och slita utav bara helvette, använda mkt våld. Skruvmejsel brukar funka bra. |
|
| Får jag fråga varför du drog bort dörrlisterna när du drog kablar? | |
|
Skulle torka mattorna efter lite läckage... Båda listerna gick sönder samt alla fästen. Vad kostar nya lister på bmw? MVH Johan - www.compello.se |
|
|
Stout>> För att de är i vägen då man vill lägga kablarna under inredningen. Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| Instegslister för mig är de platta listerna med clips på undersidan som sitter i dörrramen på tröskeln. När jag dragit kablar har jag aldrig rört dessa utan sparklisterna som sitter på insidan längs med karrossen. Det är ju underlättande att man talar om samma list. :-) Eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.