|
|
|
|---|---|
Vit |
Hej ! Batteri är väldigt dålig så det är dags att byta... Finns det nåt att tänka innan man koplar bort den gammla???? dvs : tappar minne eller nåt annat ?? Har E46-320i år 2000. |
|
Lossa minuspolen först, och när du skruvar dit det nya sätter du på minsupolen sist. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Vit |
Tack. Du menar först minus sen plus på den gamle...och plus och sen minus på den nya?? eller?? |
|
Stämmer. Anledningen är att man riskerar kortslutning mellan verktyg, kaross och pluspol om minuspolen är monterad då man skruvar på pluspolen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Vit |
Tusan tack!!! Men tappar data minnet efter byte eller?? Det blir ju då strömlös?? Det är det viktigaste som jag är oroligt för...!! |
|
Jag bytte i torsdags minnet verkade klara sig de minutrarna det tar att lossa polerna och skifta batteri. |
|
Vit |
OK. Vet nån kanske att man kan byta till ett batteri med lägre kapasitet till ett kortare tid?? Jag har nytt batteri med bara 55Ah för tillfälle, men instruktionsbok rekomenderar 70Ah?? Vad är det för skilnaden?? Livstid?? Behöver köra med det 55Ah bara nån månad. Tack |
|
Inga problem, du tappar bara "reservkapacitet" Rent teoretiskt klarar ett 70Ah ett uttag på 1A i 70h, följdaktligen klarar 55 Ah 1A i 55h.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.