|
|
|
|---|---|
|
Går i tankarna i att köpa bil och har länge vara inne på dethär men tyskstuk, dock gällande golf mk1, fast nu har jag fått upp ögonen på en e30. Har ett vagt minne av att det var med en e30 i bilsport som var brutalt sänkt och med 14" fälgar. Så är det någon som vet av nån sida eller dylikt där jag kan hitta bilder på en bmw med det "riktiga" tyskstuket (dvs små fälgar med bred kant)? | |
|
vad jag vet så är det vanligast med 16" borbert fälgar, med ganska bra fälgkant? eller är jag helt ute och cyklar nu...?! E30 for ever....and allways=) Bilen: Länk |
|
|
Jo jag har nästan förstått det när man kikat runt på olika sidor fast 16" är för stort:D I princip är tanken att överföra stuket på en golf mk1a till en bmw e30. |
|
| Pojken vill ha 14" :D | |
|
personligen tycker ja inte att det finns nått snyggare än en ordentligt tyskstukad E30 håller på med min, men ja ligger mer åt Borbet hållet =) har ett par Borbet A 16x9" runt om nu, som ja polaret upp kanten på aå att det går att spegla sej i den =) har finns lite bilder på dom fälgarna Länk o här finns några andra bilder på en anna (inte min) E30 lätt tyskstukad o med likadana fälgar Länk mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
Conan99 |
JaJsEn: Riktigt snygga borbet fälgar du hade. Jag antar att du lämnat in dom för högglanspolering i så fall vad kostar det? Det går väl inte att polera upp en sån glans själv eller? Jag hade själv liknande på min Volvo men tyvärr blev dom snodda. Tack på förhand om du har nåt tips!! Conan99 |
|
Conan99 jo de e allt gjort själv =) tog lite tid (ca 4 timmar varje eftermiddag i en vecka) började med att maskera o smeta på lackborttagningsmedel dår ja ville polare, lät det verka ca 2 timmar, sen va det bara att dra bort lacken genom att peta på den typ =) sen va de bara att sätta sej med fint sandpapper o slipa (ja gjorde det förhand = jobbigt som fan, mycke lättare om man har en svar man kan sätta upp fälgarna i) sista pappret jag använde va ett 1500 våtslip papper med RIKLIGT med vatten, sen tvättatde jag fälgarna ordentligt o skruppa lite emd svinto, börja glänsa lite redan då =) sen gick ja på med en polaretrissa av hampa (tror jag) med mycke autosol (det är slipande och polerande, inte bara polerande) körde VÄLDIGT hårt, en BRA/STARK borrmaskin är att rekomendera då poleringen går ut på att smälta ner alla smårepor till en gämn yta. sen på med ett slipande polerfax med en hårdare lumpskiva tills de att man får en riktigt fin yta, sist gick ja över dom med en väldigt mjus lumpskiva med ett glansvax, här e de bara att hålla på så länge man orkar =) o på ca en vecka så har du fixat bling bling fälgar till din tyskstukade E30 kan medela att det känndes väldigt sjönt när allt var klart =) vet inte riktigt vad en polareing skulle kosta om man lämna bort det, tror det skillger VÄLDIGT mycke, ring runt till alla fälgfixare/reparatörer du kan komma på o hör vart det är billigast. tänk oxå på att det troligtvis kommer gå på mer då nån fälg säkert behöver riktas oxå, lämna in mina på svarvning av kanterna, givk på det dubbla då alla fälgar utaom en inte var runda. lycka till mer era fälgar. o om nån har tålamod o vill ha sånt ressulltat jag har så e ed bara att setta igång, går fort om man bara ser till att få det gjort (tob mej ca 3 månader att börja =) mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
Conan99 |
Erik: OK tack för informationen. Jag har en bredkant på mina bakfälgar nu och vill gärna få upp lite mer glans. Har ju ingen lackad kant så jag kan nog testa med våtslippapper direkt. Är väl bara att sätta igång i höst då. Slipa är KUL. Conan99 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.