|
|
|
|---|---|
|
528i aspensilver -96 11400mil sv-såld full dok full s-bok på bmw alla servisar finns kvitton på super fin inv utv 1äg kvinna 96-05 ej skinn/ finns : klima med restv,multiratt,elh,cd,antispinn farth,alu,mm,mm manuell har köpt den nyligen och är bara nyfiken på om jag betalde för mycket!!! | |
|
60-110 skulle jag gissa. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Frågan är vad mm innebär, Navigator, PDC, CDväxlare med DSP...för att ta några exempel. Verkar vara en fin bil, med mycket lågt miltal, dock ganska klent utrustad för den genomsnittlige BMWaspiranten. Tror att du gett 75KSEK +-5KSEK. |
|
|
okej det är inte navi, växlare pdc o dsp vet jag inte vad det är??? gav 82tkr är det lite för mycket?? sollade bort all imp då jag har väldigt dålig erfarenhet av det sollade även bort långmilare sen va det inte många kvar att välja mellan inte på det låga miltal o skicket tack för svaren |
|
|
drulen: gissar att du gett några kronor för mycket men ska du ha bilen ett tag så spelar det mindre roll. Låga mil, 1 ägare och full historik + dokument är ju värt en del idag då flertalet objekt inte uppfyller några av dessa kriterier. Huvudsaken är ju att du är nöjd med bilen. ___ //Ulf |
|
|
Navi är extremt ovanligt på Sv-sålda 96:or, så det är överkurs, 82tkr för en 1ägares 11400milers 528i-96 i bra skick är ett helt okej pris om den saknar parkeringsskador, nyansskillnader från omlackeringar, hel klädsel och allt fungerar, kikade lite på 528i med ungefär samma mil på bmw.de, det är svårt att hitta en för mindre pengar färdig i Sverige, dock saknas garanti vid privatköp, så helt jämförbart är det inte. Mvh Stephan |
|
|
82 000:- är i överkant, men precis som Ulf säger så är det viktigaste att du är nöjd med bilen. Cirka 75 000 anser jag är "rätt pris" för en dylik bil. Mvh, Kalle |
|
Kreuzspeiche |
70tkr skulle jag säga att den är värd. Man måste tänka på att den är 9 år gammal nu. |
|
är kalas nöjd med bilen så några tusen hit eller dit är igentligen skit samma nu väntar jag bara på mina silver/alu lister som ska byttas ut mot allt trä får lite modernare look inv ska väl sko den med några snygga fälgar me kul med så mycket svar tack o gonatt |
|
|
Trevligt med en sån attityd, drule. Undrar vad min 523i Touring är värd om 2-3 år...:-) Mvh sword |
|
| 82 kan vara O.K för en bil med en ägare och så pass låga mil. Antar att den dessutom är i mycket fint skick. Inte fel alls i så fall tycker jag... | |
|
EN ägare, SVENSKSÅLD, 11 tusen mil. Det är inte för mycket, och det vet alla ni som påstår det.. Ni som säger att den ligger på 70, vad värderar ni en liknande vagn, bra skick, tysk import, 8 ägare och utan servicebok? 45 tusen? Överdriv inte. Det är ett bra pris! |
|
|
Bayerische, En tämligen identisk bil såldes häromveckan för 70 000:-. Den var dock troligen i något sämre skick. Helt fel är det emellertid inte att värdera även denna till cirka 70 000... Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Håller med Bayerische,sen att sitta och spåna om priser på bilar genom att skumma av annonserna på t.ex blocket ger jag inte mycket för där finns det alldeles för mycket oärliga bilar med fifflad historik likaså som det finns seriösa bilar där av det breda pris spannet. mvh |
|
|
Dutta och Bayerische, med er ton verkar det som att ni verkligen vill få värderingsforumet att somna in totalt. Dutta verkar veta exakt hur de som värderar får fram sina värderingar också, mycket imponerande, dock stämmer det iofs inte på mig. |
|
|
simon_en>>Jag vet ingenting ända jag skrev tidigare var min personliga åsikt och den får man vädra ut här på forumet.Jag åker 5 serie och den bilen är inte mycket värd i folks ögon.Personligen betalar jag några loppor extra om bilen är bra skick än att nosa upp en billig holk. mvh |
|
|
drulen: grattis till bilen. Tycker det låter helt okej. Inte alltid man stöter på en sv. såld bil med låga mil, 1 ägare. Ta hand om bilen. |
|
|
Dutta, du har precis lyckats med ett helt innehålstlöst svar, grattis! Önskar att tonen blev mer vänlig och saklig istället för att häva ur sig osanningar, generaliseringar och dyl när åsikterna divergerar från ens egna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.