|
|
|
|---|---|
|
ljud Nr1:när man lägger i växlar klonkar de,särskillt 1:an och 2:an! Ljud Nr2: kör man ca 70km/h och över och sedan trycker ner frikopplingen så hör man ett "vinande" ljud. endast med frikopplingen ner tryckt. anners låter den inget. problem nr3: Den hänger kvar i varven när man växlar eller frikopplar. ngn kunnig som vet??? mvh Niclaza | |
|
Det ska inte låta så, men vad som är fel vågar jag inte gissa på:) Koppling/låda som är slut kanske? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Det vinande ljudet är nog tyvärr att bakväxeln är slut. Har du tur räcker det att byta olja! kolla den! " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
|
Hur mkt kostar de att byta bakaxel då ? den växlar väldigt tajt och fint..men det är ett klonk varje gång. ingen som vet varför den hänger kvar i varv? hade samma problem på min förra bmw 325 coupe. tack för svaren. mvh niclaza |
|
|
Kolla din "Hardyskiva", är den dålig så klonkar det väldigt lätt. MVH |
|
|
hehe...jag kan inte mkt om bmw bilar...så wtf är "hardy skivan"...=) mvh niclas |
|
|
Varven hängde kvar på min bil också...men det var bara golvmattan som låg på gasen.. BMW325IM |
|
|
"Hardyskiva" = "Gummiskivan" efter växellådan. Är den sliten så kan det bli klunkande läten vid växlingar. Kostar 462:- |
|
|
Dubilidu! tack för svaret..ska kolla upp de! mvh niclaza |
|
|
hm.. min varvräknare hänger oxå kvar en liten stund.. men tror inte att det är mattan som ligger emot.. iofs så har jag inte riktigt kollat upp det dära o inte brytt mig om det heller eftersom den går bra i övrigt.. :P SAAB - Skrota Aset Använd BMW |
|
|
nr:1 - Kan mycket väl vara bakvagnsbussningar eller hardyskivan nr:2 - Är med stor risk bakaxeln nr:3 - Har jag ingen aning om, tomgångsmotor?, hängande gasvajer? kanske. Mvh Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.