AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.247

Prislistor vi bilinbyte hos handlare?!

Nån som vet var man kan hitta prislistorna som bilhandlarna går efter när man kommer med inbyte?

Mvh David

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jag var inne på förenadebil i malmö, kändes som man inte blev tagen på allvar. Men de menade att när de byter in importbilar så går de efter priserna på Mobile.de (!).

Eftersom det är tysksålda bilar så ska de värderas efter den marknaden menade säljaren.

__
///M som i Mugge.
Hårt mot hårt mao :)

Det låter lite annorlunda när dom sen ska sälja importerade bilar kan jag säga...

Vad kan denna bil ge i inbyte tror ni?

Länk

/ David

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Va bra då ska jag byta in min Bmw 850 på Förenade bil i Malmö, priserna på BMW 850 i fint skick och med låga mil är betydligt högre på Mobile och den Tyska marknaden än här hemma.

Tack för tipset Mugge

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Länk 032.jpg Ser inte baksätet slitet ut?

Länk 033.jpg Rost på glasbakluckan. Ska det behöva se ut så här på en 99'a eller är detta ett dåligt ex?

Länk Lyser rätt lampor? Ska det inte lysa fler lampor runt serviceindikatorn? Hur långt till nästa service? Kan man se det? 523i

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Rost på bakluckan är vanligt. Ang skinnet så ser det väldigt nött ut i kanterna, slitaget brukar främst synas på förarstolen och inte på baksätet. Jag skulle ha sökt vidare....
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
BMW Båstad, vi kan gå dit tillsammans så kan vi prata med samma säljare och se vad han säger. vore kul om det är så att 850 i tyskland är dyrare.

__
///M som i Mugge.
Kreuzspeiche
David_sthlm, det ska lysa fler lampor. Så som det ser ut på den här bilen, verkar inte servicen vara gjord på ett bra tag.
Det går ju fortfarande att köra, men om ca 1000-2000 km vill bilen bli servad.
den hade gått 9100mil och senaste service var gjord vid 7000

Jag tyckte det såg ut som det skulle lysa några mer "informationslampor" ovanför servicelampan, men det kanske var korrekt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.