|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop nu kommer jag med min problem bmw och vill gärna få några bra svar. Det hela började när jag först bytte ut strålkastana mot nya med angeleye från realcar. vart över en sladd till varje strålkastare enligt mig den som gör så att du kan reglera inifrån. hursomhelst kopplade in angeleyes separat från plus till angeleyes til jordning med switch i hytten. fungerade bra tills det vart en regning dag då gick särking 37. enda som jag märkte av säkringen var att instrumentbelysningen inte fungerade. JAJA tnkte jag köper ny säkring men 7.5 small så gjorde alla upp til 35 vilket gjorde att det började ryka från själva säkringsboxen. aja bilen skulle in på service så dem får ta en titt där tänkte jag. dem kunde inte konstatera något fel, rekomenderade mig att gå till en elektriker. Så var det dags för nästa problem föresten vart serviden gjord i ondags. på fredag när jag åker til landet är allt normalt bilen känns mjukare po piggar eefter service (inspek 2) men instrumentpanelen lös fortfarande onte tänkte tar det efter helgen. kommer til landet tar det lungt ska nämligen köra hem folk dricker inget. sen när jag ska köra hem min släktingar så märker jag att temp mätaren forsätter än mitten blir orolig och börjar sakta ner låter bilen kylas ner och märker att förfan det kokar som bara den öpnnar exp jkärlet ryker ut av bara den häller ner lite vaten o glykol och forsätter men ta mig attan så kokar det över igen.... Vi är mitt ute i ingenstans ingen täckning på mobilerna och en liten bäbis på 7 månader VAD SKA MAN GÖRA . strtart bilen och börjar köra tillbaka ca 5 k varvar aldrig motorn mer än 200´0 varv kor ca 10 km hela vägen hem väl hemma byter vi bil till Volvon traktorbilen 940 kör hela vägen hem nästa dag när jag e tebax på landet startar jag bilen och märker att den läckerr ngt luktar bensin det läcker från Länk (om ni kollar på första cylinder och under den finns en rund grej så finns det en ganska tjock svart slang där) där läcker det iallfall. Så nu undrar jag vad som har hänt. en annan mysko sak som hände på vägen hem var att helt plötsligt började instrumentpanlen att fungera men det finns ju ingen hel säkring i. plus att hejusen la av. Jag fattat ingenting av vad som har hänt snälla ni som e proffs lite tips tack självklart åker bilen in på verkstad men bra o veta vad som e fel så man slipper betala 5000kr bara för felsökning Tackar otroligt mycket i förhand //Divan | |
|
jag skulle ha monterat bort dina angel eyes när säkringarna började poffa, ta alltid bort eller kolla det senast gjorda på bilen när fel uppstår rätt tättinpå monteringen av de nya... om det första felet har med de andra å göra tror jag inte bara oflyt, börja iaf med att montera bort dina nya lykor å på med dem gammla om du har dem kvar å sätt i nya säkringar å prov kör med det ett tag å se va som händer.. BMW Williams F1 Team. |
|
|
Säkring 37 matar en hel del prylar via ljusomkopplaren, se Länk Det var himla synd att du matade på med flera och större säkringar, det är ju inte själva säkringen det är fel på eller hur? Logisk felsökning, i första hand på de delar som du har bytt ut är det som gäller. Har du otur så har du förvärrat felet genom att prova med för stora säkringar, tyvärr. FP |
|
|
Jag kan inget om el igentligen men som övriga säger så skulle jag plocka bort dina nya lyktor dirket o sätta tillbaka orginalen. Sen att det började ryka från säkeringsboxken låter inte bra alls. Det verkar som det bliviet en del strul efter det första inträffade. Undrar o någon elektronik styr motorns kylning på något sätt som orskade temeraturstigningen?..förmodligen. |
|
| Var nere på BMW och frågade om vad som händer om man kör på med för "stora" säkringar och de sa att dp tuggar elen på kablarna istället för säkringarna så kör ALDRIG på med för "stora" säkringar! Har du riktigt otur kan nån styrenhet ha gått!!! Vi håller tummarna men tänk på att aldrig plocka i säkringar me olika ampere-tal! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.