|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
So frågan lyder vad föredrar ni? vad tycker ni är fördelar och nackdelar med tyg respektive skinn? En gång BMW alltid BMW. Min bil. Länk | |
|
skinn är att föredra i alla lägen tycker jag. __ ///M som i Mugge. |
|
| Skinn/mocka. Helst ljust ska det vara. Finns skinn i bilen är AC ett krav också. Men visst, skinn är bäst i alla lägen tycker jag också. | |
| Tyg smäller nog högre ... Slits inte lika jäkligt och är bekvämare samt att man inte glider omkring vid hårdare körning. Men det beror ju på vilken bil man har, en sjua eller likande ska ju ha läder. Men generellt är tyg skönare tycker jag. Det enda krav jag har är attd et inte får vara någon form va del-kombination, delläder med tyg eller mocka på sittytorna, fulare elände finns inte | |
| Helskinn, ljust. Håller sig snyggt länge om det får måttlig men vettig skötsel. | |
| Skinn är iskallt på vintern och kladdigt/svettigt på sommaren, aldrig mer än bil med skinn... | |
|
Sportstolar med halvskinn:) ------ Länk Länk |
|
|
Normalt så är skinn klart slitstarkare och smutsresistentare än tyg, vilket är en av anledningarna att vi ser mer skinn i våra skor än tyg... Skinn kan bli varmt på sommaren att vila röven på och kallt på vintern. Men det är ju fixat med bra värme och luftkonditionering, då blir det inte några stora problem med det heller. Skinn kan vara förbannat snygt i en bil, men det kan ett exklusivt tyg av något slag också vara. Båda kan vara sköna att sitta på. Men fan vet om inte en go tygsoffa är skönare att böka ner sig i än en skinnsoffa. Dr Tinnitus |
|
| Helskinn. Snyggare, skönare, tål mer, luktar bättre och är lättare att hålla efter. | |
Paap Reeder |
... med skinn är det som med breda däck. Ser bra ut men är helt oanvändbart till för ändamål. Varmt på sommaren så det kladdar på ****** ... och svinkallt på vintern om ******. .... + att man glider omkring som en jojjo i rondellerna. Funderar mycket allvarligt på att byta ut skinnet i 750:ian mot tyg om jag skall behålla den och köra som åretruntbil. Vem har kommit på idén med detta med skinn i bilar?? Att T-Fordar hade det förstår man ty det var så smidigt för Henry att strypa en buffel på prärien - flå den - och göra säten av den till Forden ... men så lärde man sig att göra slitstarkt tyg ..... men nu är detta tydligen glömt. MVH /// Paap R |
|
Jag har ljus grått skinn i min bil, tycker inte att det blir så jävla varmt som det sägs. Visst, när man kliver in och första 2 min så är det varm men sen när ac:n är igång så är det ett minne blott. Vidare till vintertid så är det bara ha på kupé värmaren innan man ska åka, alternativt ha någon typ av fårskinn över stolen. Bilen känns exklusivare och luktar bättre, samt ser bättre ut. Men visst kan jag hålla med om att man glider omkring lite i svängarna men alla som har skinn kör ju inte så pass fort att man glider runt i svängarna. Har man en sådan aktiv körstil är nog ordentliga sportstolar att föredra. Men visst, tyg har nog sina fördelar och skinn sina men i helhet så tycker jag skinn är bättre. |
|
|
Var väldigt skeptisk till skinn pga ovan nämnda orsaker, dvs kallt när det är kallt och varmt när det är varmt, halkigt osv, men måste säga att mina fördomar var väldigt överdrivna + att de vägs upp med råge av fördelarna! Bytte nämligen för en månad sen i min 518i från vanliga icke-sportstolar i tyg till sportstolar i svart vattenbuffelskinn från M5 med tillhörande inredning, och det känns som att jag bytte till en tio år nyare bil, därför att: - Det är äckligt snyggt, man sitter och myser medans man kör och kollar gärna en gång extra på hur snyggt skinnet är - Doften är också helt suverän, känns riktigt sportigt lyxigt och luktar mer nybil än dito tyg - Bättre sidostabilitet, hellre sport med skinn än icke-sport med tyg vid aktiv körning. Halkandet är kraftigt överdrivet och då kan jag ibland köra väldigt aktivt (så aktivt det går med en slö-arton). - Komforten fick sig också ett rejält lyft, mest såklart pga sportstolarna, men just det att det är lättare att flytta på kroppen i skinnet, utan att det för den skull blir halkigt Så nästa gång jag byter bil så blir det en med sportskinn-inredning, eller så eftermonterar jag därför att det är helt enkelt bättre på alla sätt. Enda fördelen med tyg är att det står emot temperatur-skiftningar bättre, men har man klima + stjärtvärme så elimineras även det problemet! |
|
|
Säger som Mugge, skinn i alla lägen... ___ //Ulf |
|
| Nej, helst tyg för min del. Skinn är förvisso snyggare, men som sagt så är det svettigt och framför allt så glider man på det. Men just nu har jag sportstolar med halvskinn, och det är en bra kompromiss tycker jag. Både snyggt, och man sitter stadigt. | |
|
Föredrar skinn före tyg. Har dock inget emot Alcantaran vi har i 325an, snyggt och slitstarkt. Fast klart skulle inte tveka på att byta till skinn om jag fick frågan. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Givetvis skinn om man får välja! Helst beige. Mvh, Kalle |
|
| Alcantara (mocca skinn) och tyg är det optimala som dessutom levereras med M-sportpaketet. Inga av ovannämda nackdelar parat med det suveräna greppet och den snygga designen. En fullpoängare och ett måste i mina BMW-bilar hädanefter. | |
|
Amaretta precis som det är i M5 E34. Grymt bra fäste, man känner att man sitter fast och inte glider runt. Skinn är ju också helt ok, men inte lika sportigt. //Schnitzer |
|
|
Föredrar skinn i nästan alla lägen. MVH / Jacob |
|
|
Skinn är kanske inte helt optimalt på bana,men i alla andra lägen så är det att föredra enligt mig..Dvs snyggare,bättre andrahandsvärde,hållbarare.. Om man jmf med t.ex välskött sportskinn i t.ex en M535:a kontra standard "tygsportstolarna" så ser det ju 1000ggr bättre ut med sportskinnet. Att man måste svettas lite på sommar'n gör mindre :) Tycker man det är kallt på vintern, så montera kupéuttag till att börja med.. Har ändrat uppfattning angående skinn nu när jag har skinn i min 735:a,som jag först trodde att jag skulle "halka omkring i" hela tiden...Fel,blev bara bekvämare och bättre tycker jag,ingen direkt sportbil heller ;) Mvh Janne. |
|
| Fast skinn tenderar till att bli solkigt, säckigt, och sprucket. Ser inte allt för kul ut efter X antal år och mil. Tyg däremot ser ut som nytt efter lite klädseltvätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.