|
|
|
|---|---|
|
har adoptivlåda en oljesticka? hur ska jag kolla olian i min adoptivlåda? det finns ingen oliesticka för kontroll ov oljan. har sökt blad inläggen men hittar inget svar. MVH-V8 | |
|
nej det finns ingen oljsticka till växellådan på V8 modellerna. Tror att det bara är de gamla M30 modellerna som har oljesticka till lådan. __ ///M som i Mugge. |
|
|
tack mugge men hur ska man kontrolera oljan då? jag köpte bilen för ca en månad sen och det vanliga man gör är att serva bilen och sånt ju. jag har kollat allt nu förutom v-lådan. den välxar fint men ända ,man vill ju vara säker. MVH-V8 |
|
|
Det sitter en bult på sidan av växellådan man öppnar och stoppar in ett finger och då ska det vara olja i nivå med hålets nedre del så att säga. Är dock inte helt säker eftersom jag inte har gjort detta ingrepp själv utan lämnat bort bilen till verkstad för det. MEN! Jag är ganska säker på att du har en Grön plopp/bult på sidan av din växellåda. Grön = Lifetime olja, underhållsfri olja behöver inte bytas enligt BMW men många ägare rek. ändå ett byte efter ca 15000 mils körning. Svart = Icke underhållsfri olja, bör bytas efter en viss tid. __ ///M som i Mugge. |
|
|
mugge min bil har gott 27000 mil men jag lovar det känns som ny, jag har haft 540 innan och jag vet att denna jag har nu växlar lika fint som min gamla 540,95a. man ändå vill man kolla allt du vet det är bmw :) såg att du bor i malmö, vem brukar kolla din bil ? MVH-V8 |
|
|
E34 har riktigt bra kvalitet och håller väldigt bra när den sköts. Speciellt V8 modellerna är svåra att ta död på. För det mesta så sköter jag bilen själv, det jag inte har utrustning eller kunskap om anlitar jag Need For Speed (ligger nästan vid Returbilen). Det finns en kille som heter Torbjörn kallas Tobbe som äger firman, han är riktigt duktig och hjälpsam. de har en webbsida: Länk __ ///M som i Mugge. |
|
|
jo...mugge jag sköter allting själv oxå . jag vet var need for speed ligger . tänkte att jag behöver lite hjälp med att sänka bilen bak, jag har nivåreglering . MVH-V8 |
|
|
Hör med tobbe på Need For Speed han kan säkert hjälpa dig. Har hört att det kan vara väldigt knepigt att sänka bilar med Nivåreglering eftersom de har "EDC dämpare". __ ///M som i Mugge. |
|
|
tack mugge MVH-V8 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.