|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har som sagt inhandlat en 750 iAL -88 har haft den i två veckor nu, men jag har dock bara kört ca 1 mil under den tiden fram tills igår kväll då det blev kanske 8 mil. När jag köpte den "fuktade" den lite frame under motorn, ibland kunde det synas någon oljedroppe på uppfarten. Nu hade jag dock ned avgassystemet samt kardanen för att byta ett knutkors, jag tog bort en bakre "hållaren" för växellådan för att komma åt bultarna, då pallade jag upp lådan med en garagedomkraft. När jag kom ut på morgonen efter hade min nya men tydligen VÄRDELÖSA domkraft tappat trycket och sänkt ned lådan ca 1 dm. Jag får förmoda att domkraften inte lyfta något alls utan att allt hängde i motorns fästen. När jag körde igår kväll började den dock läka mycket mer olja, det blir en liten pöl när man parkerar. Det verkar komma långt fram på höger sida, dvs passagerarsidan. När jag stängt av bilen har jag två gånger fått varningen Oelsstand motor och panikslagen kastat mig på stickan bara för att se att nivån är nära max. Nu undrar jag helt enkelt varifrån oljan kan komma? Vad kan ha blivit värre av mitt mekande och domkraftens tillkortakommande? Det är motorolja det rör sig om och inget annat. | |
|
vet inte hur det ser ut på bilar med 12:a men dom med 8:a har kanaler som går genom motorfästena och dom paja på min bil. värt att kolla upp kanske. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.