|
|
|
|---|---|
|
Hej! Upptäckte att det har bildats bubblor på dessa svarta lister. Någon som har haft samma bekymmer? Går detta på rostskyddsgarantin? BMW 525IA Touring 2002 LOAH LOAH | |
| Går inte på rostskyddsgarantin. Men det är jätte enklt at byta själv. Hissa ner rutan dra ut gummi spåret för rutan. Plåten sitter med tre skruvar. En ny kostar ca. 250 kr. och på skruten kostar kanske 50 kr. | |
|
Hej loah. Jag "lider" av samma problem:) På min 540 årsmodell 2002 syns det några bubblor på höger bakdörr på den stora listen som går på rutans överkant. Jag tycker dock att det är för lite för att orka byta. Ska tydligen inte vara alltför ovanligt med dessa bubblor på just de svart lackerade listerna, de har väl slarvat lite:) Vh/ Kermit. |
|
| Det är märkligt att det inte skall gå på rostskyddsgarantin, då rosten ej har uppkommit av yttre åvärkan vad jag förstår. Samma problem på E46 och säkert flera andraa. Listerna har dålig kvalitet och vi får betala... | |
|
Rostgarantin gäller säkert men då ska det vara genomrostat vilket det inte lär bli på ett bra tag på dessa lister. När det gäller andra detaljer som t ex bakluckan på Touring så byter BMW ofta dessa trots att det inte är genomrostat vilket är generösare än vad dom behöver vara enligt "paragraferna". ___ //Ulf |
|
|
Rostgarantin gäller inte! var hos BMW i fjol just och gubben sade att rostskyddsgaranti är för kaross delar. Och jag frågade vad är detta då? Han sade att det är en plåt som sitter på karossen. Orkade inte tjafsa med honom. Nästa dag gick jag till skroten och hittade en fin för 20 kr. och bytte den själv. Mvh. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.