AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.254

Nån som vet nåt om denna M3 E46?

To
25
Tommy_A
Bmw M5 E60 -2006
Har kollat in dennna på PowerBörsen, nån som vet något om den? Ligger väl schysst till i pris?

Länk
To
25
Tommy_A
Bmw M5 E60 -2006
Ingen som vet, vad bör man ge för den då? Den är tillverkad 2001-01 dvs en av dom första som lämnade bandet!!

Kreuzspeiche
Den ligger faktiskt rätt bra i pris. Men som vanligt måste man titta på den och kolla historiken. De tidiga M3:orna hade bland annat lite problem med motorerna. Det bör vara åtgärdat.
Att den är tillverkad 01/2001 och att "den bara har rullat i Sverige" kan tyda på att det är en tysk återförsäljar demobil som importerats så kolla upp försäkringen innan.

/RS2
To
25
Tommy_A
Bmw M5 E60 -2006
Enligt ägaren så köptes den ny i Tyskland av en gubbe i sverige som inte ville vänta på Leveranstiden här, den har tydligen inte rullat 1m i Tyskland! Det tar dock emot att köpa en så tidig bil med risk för barnsjukdomar!

Anser inte att bilen är värd mer än max 260-265.000:-
Att den är tillverkad 01/2001 är inga problem då kvalitets kontrollen var extra hög i början av tillverkningen av riktiga kundbilar och det har skett väldigt lite förändringar sedan dess så det behöver du inte vara rädd för men kolla försäkringen då det kan skilja väldigt mycket för en importerad.

/RS2
En snabb sökning i BMWs interna service databas (TIS) visar att det finns betydligt fler utestående service bulletiner för modellåret 2002 och 2003 än för 2001 så E46 M3 tillverkade fr o m 01/2001 ska vara helt OK.

/RS2
li
1.959
liste
535i -89
Tommy - vad är det som gör att du anser att bilen är värd 260.000 kr? Det skulle isåfall vara den billigaste M3 -01:an jag sett i Sverige. Utan att veta något direkt om bilen, kan jag inte tänka mig att den är så mycket sämre än andra -01:or. Eller?
La
33
Lars Westerdal
M3 E46 -2004
260K och sjunkande. Tyvärr så blir det samma utveckling på M3 E46 som M3 E36. Räknar med 250K för 6 vxlade och runt 300K för SMG i normalt bruksskick till hösten eller inom ett år.

Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jag tycker den ligger bra till i pris. Inget snack om saken. Kolla bara upp historiken först.
I vissa andra länder som t ex USA är det tvärt om. Begagnade bilar med manuell 6-växlad låda ligger nu högre i pris än med SMG II lådan trots att SMG kostade extra. Detta pga de högre driftskostnaderna (problem med hydraulik och elektronik) samt att programvaran inte fungerar så bra när kopplingen börjar bli lite sliten. Det är också fler kopplingar som har bytts ut på SMG utrustade bilar än med vanliga manuella lådor.

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.