|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har precis sålt min S4 och har nu bestämmt att kolla på M3 E 46. Är helt o-insatt på denna bil förutom att jag vet att jag vill ha en sån, vill ha lite tips samt råd. Har kollat in dessa 2 bilar, nån som har rekomendationer? Den på Mobile är lite för billig, måste detta betyda att det är något skumt med den? Den andra bilen står i sverige och priset är satt til "bud" är 265-270.000:- vettigt för den? Hjälp Länk Länk | |
cane |
Nog inget fel på den första,förutom att priset är plus 16% moms. |
| Vad menas med det? Det står ju export pris och den ska ju exporteras, eller gäller det bara om man är företag? | |
cane |
Netto = utan moms, tyskarna verkar förutsätta att export affärer är utan moms. Ang bil nr 2 så tvivlar jag på att den går för under 300, eller har e46 redan tappat så mycket nu när e90 är ute? Om man kollar på blocket ligger alla 2001or väl över 300 i begärt pris iaf. |
|
Tommy_A: Du vill ju betala momsen i Tyskland som är 16% istället för den svenska. Står det exportpreis så är det angivna priset utan moms, dvs du får lägga på 16%. Exportpriset är väl i första hand aktuellt för handlare som köper bilar samt export utanför EU. Inom EU så ska ju vi privatpersoner betala moms i det land vi handlar. ___ //Ulf |
|
|
Rättelse...exportpreis innebär inte (alltid) utan moms. Om handlare exporterar en bil, avsäger dom sig alla garantier osv...dvs bättre pris, än om den skulle blivit såld i tyskland. Netto däremot är utan moms. |
|
cane |
stämmer, och dessutom kan man för ordningens skull lägga till att de allra flesta bilar som säljs till exportpreis, iaf hos icke aukt handlare, är skruvade och/eller krockade lik. Finns liksom ett sk'l till varf;r man inte vill ge garantier.... Lycka till med ditt köp Tommy, oavsett exemplar torde den vara driftsäkrare än s4ans tidsinställda turbo bomber :) (om du hade biturbon?) |
cane |
hm, ursäkta mina ' ; använder ett amerikanskt tangentbord då det är bättre för kodning... glömmer att switcha över till åäö läge ibland ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.