AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
853

Tidig xenon

Kreuzspeiche
Xenon kunde redan köpas till E32. Konstigt nog så hittar man knappt några E32 med fabriksmonterad xenon idag. Visste kanske inte folk vad det var på den tiden, eller?
Tror att BMW lanserade xenon på E32 1993.
Redan 1991 kom xenon till E32, anledningen att du inte ser som många E32:or med xenon är att det var nästan bara 750 som fick tillvalet, upp åt 50% i Tyskland, mycket färre i andra länder, 740 25% ?, 730i V8 har jag under åren sett 1-2 exemplar med xenon, procentsatserna är gissningar från min sida, tyvärr rullar E32:or rätt sällan i Sverige/Europa och sedan har en hel del av dom som hade xenon byggts om till halogen, på grund av att konstruktionen av första generationens xenon inte fanns en naturlig möjlighet att byta lampor, vilket betydde att hela insatsen skulle bytas för 10tkr styck!

Mvh Stephan
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Hade en 750iA -92 med fullt fungerande xenonljus på! Ägaren innan mej hade kostat på två nya insatser för 11800:- på bmw!!!
Reg nr ALT XXX Mycket trevlig bil med blå sportskinn inredning plus orginal cd-spelare från -92 plus trx-hjul me nya däck! Saknar den lite

Jag provkörde en volvo....
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Min Lazurblau 750iAL 1991 reg. nr TTP XXX hade xenon... byggd 5/-91 tror jag det var.

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.