AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.698

z1 till salu

Sida 1 av 2
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Titta :)
Länk

Lite konstig rubrik dock
Den var ju billig :P

Kan absolut tänka mig att ha en Z1 som entusiastbil någon gång, men det där priset är ju bara skrattretande, eller SKA de kosta sådär mycket?

Mvh,
Kalle
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Z1:an är ju en av de verkligt säkra köpen...OM man ska investera i någonting sällsynt i BMW väg.. :)

Priset,tja...unik blir man om man köper en dylik iaf.

Dåligt av handlaren att skriva ut Z3 i rubriken..

Mvh Janne.
finns lite fler bilder här:
Länk

/Micke
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Asplunds bil har ju varit aukt. BMW återförsäljare, dåligt av de att inte känna igen en Z3.

En Z1:a kostar väl i runda svängar runt 250 000 kr så priset är väl inte så tokigt.

__
///M som i Mugge.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Tror inte det är ett överpris om den är i bra skick
li
1.959
liste
535i -89
Har kostat mer... Länk

Nu blir det midsommar! :)
he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
Köp inte den bilen!

Den har varit krockad...

HenganZ3
cool reg. skylt ;D

//Svebba
- Jag är schnell !
Sanslöst snygga och kompetenta bilar, som likt E31 utvecklades under det glada 80-talet men kom helt fel i tiden, lagom till luften gick ur entusiastbilsmarknaden i början av 90-talet och lågkonjunkturen var ett dystert faktum :(

Jag vill ha en... :)
Den är dyr med tanke på miltalet och dom förskräckliga sidoblinkersena, på bmw.de finns det en 7350milers för 19950 euro och en 1900milers för 25900 euro, då känns 245tkr mycket för en med över 8000mil och är den dessutom inte krockfri än värre.

Z1 är min favorit roadster, en otroligt snygg och trevlig bil!

Mvh Stephan
bm
2
bmwz1
Z1-90
Tjenare, Jag har själv en bostongrön Z1:a, en underbar bil med många tuffa tekniska lösningar.

Jag tittade på en flertal innan jag köpte min och det finns en hel del som är rätt illa åtgångna. Även i tyskland tyckte jag att det var svårt att hitta en bra Z1:a under 200'.

Tillslut köpte jag en som redan var importerad och är mycket nöjd med den som entusiastbil.

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Skoj med en Z1ägare här också. Ni växer inte på träd.
bm
2
bmwz1
Z1-90
;) Sant, men visst är det konstigt! Fler borde få chansen att uppleva känslan att köra fort med dörrarna nere...

Det går inte att "fynda" en Z1 länge. Förbi är 90-talet då du kunde hitta en för runt 100-120K i Tyskland. Nu kommer dem bara stiga i värde ( vilket är helt naturligt för den typen av bil tycker jag). Hittar man en under 200K så ka man slå till om man är verkligen säker på att man vill ha bilen. Det är ren investering.

bmwz1 : välkommer till forumet! Kul att en sån ikon-bil är äntligen representerad här!
Nu vet inte jag om det stämmer till 100% men jag har hört att det bara finns två röda Z1:ettor i sverige, är det då inte lite unikt att båda är till salu samtidigt?
Länk
Länk

Dessutom har jag ett par tokfula men ascoola brillor Länk :-)

///Micke
Touringklubben: Länk
På vägen hem från landet(heatland) så möte jag en Z1 grön eller röd han inte ta regnr....så en har man i alla fall sett i år:))

Om jag inte missminner mig så har Z1:an som annonseras av Asplunds körts av ägaren till bilfirman. Han har haft den i flera år. Att den skulle ha varit krockad hade varit intressant att få verifierat och inte bara utslängt som en tom fras på ett öppet forum.
Rolex: om den nu var smälld. En smäll som gick att reparera så fint gör nog inte så mycket. Vid så unik bil är kostnaden att reparera mycket hög. Försäkringsbolag låter den hellre skrotas än reparera utöver det nödvändiga.
Vill dem byta mot min så tar jag det vilken dag i veckan som helst :-)

Micke Olsson: jag har sett tre olika i Stockholm under anmärkningsvärd kort tid. En svart en röd och en tyskreggad röd ( hoppas en färsk import som man får återse!)
Micke: Brillorna var ju klockrena ;)
hjulet
Micke O:

Sköna brillor! Fattas bara en matchande roadster! EN Z1 verkar ju bara kosta lika mycket som två hyffsade e36:or utan tak, och vad i hela fridens namn ska du med TVÅ sådana? (och e36 cab är ju ingen roadster! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.