|
|
|
|---|---|
|
tycker att motorn låter för tyst. E d för "mycket" att sätta ett öppet konfilter på bilen tycker ni? | |
|
Jag har monterat ett på min 323 Ci, låter mycket vid fullgas över 3500 varv annars är det ingen skillnad, skall dock skaffa ett skydd som håller borta värmen från motorn, så den inte sugs in i filtret. BMW CS #5206 |
|
|
Hej! Vad är det för ett filter som du monterat då? Hade ett JR OpenAir på min förra 325CiA.. fan va gott den lät =) saknar ljudet som f-n. Vill ha typ samma ljud på denna utan att byta avgassystem för tusenlappar ;) |
|
|
Har en e46 328 ci -00. Har nyligen monterat ett lintec redline dubbelt konat filter. Och vad anbelangar ljudet så är det ett grymt morr över 3500 varv. Dessutom upplever jag ett något bättre vrid. Kostar runt tusenlappen. Kan rekommenderas. Testat av SP, där det fått bästa resultat jämfört med de uppmätta konkurrenterna! Länk |
|
|
Spajjs: Som Christer säger så låter det fint på högre varv. På min 328:a så vrålar det grymt när bilen går över 5500, mycket med tanke på det mellanrör som jag rekomenderar dig att oxå montera. För övrigt så va det mig som Christer köpte sitt filterkitt av och det är av fabrikat JR som nämts ovan. Är du mer intresserad så kan jag maila dig info samt bilder på hur det kan se ut när det är monterat. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Körde "cotton green" på min M3:a, lät otroligt metalliskt och rått vid 3500+ varv. ca: 1200.- myyyyyys... /Johan |
|
|
tack för svaren killar! Vart hittar man dessa filter? |
|
|
www.bilbroderna.se, www.lintec.nu |
|
|
JR-filters hittar du ju hos mig ;-). Tar 990kr för ett kitt bestående av, JR-filter (blått), rostfritt blankpolerat mellanrör, silkonslang (blå), 3 st rostfria blankpolerade slangklämmor. Har som sagt bilder på hur det ser ut. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jimmyboy: maila på :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.