|
|
|
|---|---|
| Hej! har en bmw 325 e30-87 ABS verkar inte fungera alls hjulen bara låser sig när man står på bromsen! jag ska regbesikta den snart och vad ska jag göra för att komma undan det eller vad kan vara fel? | |
| Börja kolla abs-givarna, inget fel på dem så kolla abs-enheten! | |
|
Först och främst har du ABS på bilen? * lyser ABSlampan med tändning på? och slocknar när motorn är igång? Isåfall är det ok |
|
|
Kan vara ett relä. Det sitter ett silver relä under ratten. Mitt låg på en box ganska högt upp under ratten. Iallfall så finns det en liten tråd i reläet som lätt går av. Går att laga själv. Det ska klar ett visst antal ampere men jag kommer inte ihåg hur mycket.Tror det va ca:8,6-9A men inte hundra på det. Men börja kolla det där reläet innan du tittar på givarna vid hjulen. |
|
|
Som sagt kolla reläet först, absolut vanligaste felet. Istället för att löda i en ny tråd, lödde jag dit 2 kablar, drog ut dom och monterade en lös säkringshållare med en 10A säkring. Anledningen till att säkringen går är kortis mellan reläets lock och innehåll, som är i aluminium, isolera det invändigt eller sätt dit ett plaslock. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.