|
|
|
|---|---|
|
Har sökt på forumet utan att hitta nåt som hjälper mig. Nu till frågan. Har precis köpt en 330. Det är en 03a och har alltså ett år kvar på fri service ganska precis. Den har varit för ett år sedan inne på oljeservcie. Det står att det är 5300 km kvar till inspection. Är det fel att lämna in den på den service nu direkt? Alltså innan de 5300 km körda. Kommer man i otakt då? Skulle gärna hinna med så mycket service som möjligt medans det är gratis. Definitivt skulle jag vilja byta olja på den. Men det skulle man ju kunna göra själv, eller vad kostar det hos verkstad? Mvh Håkan. | |
|
5300Km på service indikatorn averkar du ganska snart. Åtminstånde innan vintern borde du vara redo för service så det finns ingen anledning att stressa. Om du känner för det så kan du ju byta olja själv men det finns egentligen ingen anledning att göra det. Serviceindikeringen påverkas av hur du kör och anpassar tiden nästa service. Kör och må bra bara! |
|
|
Tack för svaret! Upptäckte nu precis att bromsvätskan skulle bytts ut i maj 05. Ska jag lämna in bilen och fixa det eller är det lätt att göra själv. Eller rentav vänta med det till servicen den ska in på i höst. Angående oljan så har den gått ca 2000 mil sen förra bytet. Är inte det rätt långt och i så fall läge för byte. Mvh Håkan (glad midsommar). |
|
| Det finns väl en indikator även för bromsolja om jag inte missminner mig. Kolla och läs i serviceboken. Lyser inget är det bara att gasa. 2000 mil är inte så farligt, tror serviceintervallet ligger runt 3000 beroende på körstil men som sagt så fixar serviceindikatorn det. | |
|
Tjena! Jodå. det är indikatorn som visar att bromsoljan skall bytas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.