AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.143

Däcken skrapar i! Blir galen!

Har ett par 15" orginal med ET42 med 195/65 sulor och det skrapar i hela tiden när man kör över mindre bulor på vägen.
Har nya M-tech dämpare fram och bak med HR 30/15 sänksats.

Nu är det ju så att jag har inget genomslagsgummi fram på dämparna + att jag inte har gjort någon hjulinställning. Är det det som spökar eller har jag för hög profil på däcken "65".???

Mycket tacksam för svar
jag är ju ingen expert på det här nu men... jag har hört att det kan va ET som är för mycket, däför skrapar dom i...

E30 for ever....and allways=)
Bilen: Länk
Jo fast E36:an ska ha ett ET mellan 42-48 om jag inte missminner mig.

TAck endån.

MVH
Et verkar stämma. Antagligen skrapar däcken i innerskärmarna då du inte har några genomslagsgummin som hindrar kompressionen. Skaffa genomslagsgummin problemet kanske är löst.

För övrigt är det inte skonsamt för stötdämparna att köra utan genomslagsgummin.
HAHAHAHAHAHAHAAH!!!

Grabbar vet ni vad det va för fel???

Det va stänkskyddet bakom framhjulet som skrapade i baken vid svängar och dyligt. =)
Klippte bort ca 2cm och nu går det köra med 4pers i bilen med fullt rattutslag utan att nått händer.
Fan att det kan vara en sån simpel grej.

MVH
Visa användare
586
wdac
325i -05
kul att det inte var nått värre :)

ska hänga på 50/20 sänkning å jag har oxå balongdäck på bilen för tillfället :) 15" 205/65 får se hur de slutar :)

BMW Williams F1 Team.
"wdac" Ja, världen är bra liten varför hörde du aldrig av dig för ang inredningen du skulle köpa av min i lördags?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.