|
|
|
|---|---|
|
Har ett par 15" orginal med ET42 med 195/65 sulor och det skrapar i hela tiden när man kör över mindre bulor på vägen. Har nya M-tech dämpare fram och bak med HR 30/15 sänksats. Nu är det ju så att jag har inget genomslagsgummi fram på dämparna + att jag inte har gjort någon hjulinställning. Är det det som spökar eller har jag för hög profil på däcken "65".??? Mycket tacksam för svar | |
|
jag är ju ingen expert på det här nu men... jag har hört att det kan va ET som är för mycket, däför skrapar dom i... E30 for ever....and allways=) Bilen: Länk |
|
|
Jo fast E36:an ska ha ett ET mellan 42-48 om jag inte missminner mig. TAck endån. MVH |
|
|
Et verkar stämma. Antagligen skrapar däcken i innerskärmarna då du inte har några genomslagsgummin som hindrar kompressionen. Skaffa genomslagsgummin problemet kanske är löst. För övrigt är det inte skonsamt för stötdämparna att köra utan genomslagsgummin. |
|
|
HAHAHAHAHAHAHAAH!!! Grabbar vet ni vad det va för fel??? Det va stänkskyddet bakom framhjulet som skrapade i baken vid svängar och dyligt. =) Klippte bort ca 2cm och nu går det köra med 4pers i bilen med fullt rattutslag utan att nått händer. Fan att det kan vara en sån simpel grej. MVH |
|
|
kul att det inte var nått värre :) ska hänga på 50/20 sänkning å jag har oxå balongdäck på bilen för tillfället :) 15" 205/65 får se hur de slutar :) BMW Williams F1 Team. |
|
|
"wdac" Ja, världen är bra liten varför hörde du aldrig av dig för ang inredningen du skulle köpa av min i lördags? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.