|
|
|
|---|---|
|
hej på er nu e det så att mina halvljus har lagt av jag har kollat säkrinar reläer lampor hittar inget fel hel ljus fungerar o parkljus fungerar någon som har nån bra ide bilen e en 325 e36a vågar man inget så vinner man inget!!!!!! | |
| ACAB, har du fått nån hjälp? Jag har samma problem just nu och det är lite akut att få ordning på. Helljus, parkeringsljus, säkringar OK. Sett i nåt annat forum om dålig jordlödning någonstans men kunde inte orientera var. | |
| Har troligen hittat felet på min bil. Bytte halvljusreläet och nu funkar det | |
| Hur byter man halvljus relä? Var finns det? | |
| Kan inte gå ut och titta för jag har inte bilen kvar. Reläet satt i min bil tillsammans med flera andra i säkringslådan i motorrummet. Akter babords-sidan. När man växlar mellan P-ljus och halvljus ska reläet slå till. Det knäppte mycket riktigt i någonstans i säkringslådan. Vilket relä det var kunde jag inte avgöra. Genom att hålla ett finger på reläet kunde jag känna vilket av dem det var. Det fanns ett till identiskt relä, samma nummer och färg. Jag visste inte då om det var felet så jag chansade på att byta dessa inbördes för att se om felet hängde med. Det visade sig då att ljuset gick på som det skulle. Bara åka till Novation och köpa ett. Inte så dyrt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.