|
|
|
|---|---|
Loomis |
Halloj, Har ett märkligt fenomen med min 535i-91. Ibland rycker bilen till ett par 3 gånger direkt efter att jag passerar ett väggupp eller annan ojämnhet i vägbanan. Det är precis som att soppatillförseln avbryts en bråkdelssekund. Eftteråt går bilen helt ryckfritt igen. Det verkar oxå förkomma oftare närr jag har mindre soppa i tanken men det händer även ibland vid halvtank eller mer. Någon som har en aning om vad felet kan bero på? Tack på förhand! /L |
Amethyst |
Prova att hälla i Injection clean o se om det hjälper. Känns det som soppa som saknas så kan du ju kolla att pumpen sitter fast ordentligt och att inget sitter löst, varken i tank eller utanför. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS |
Amethyst |
Lite långsökt kanske men prova att byta säkring till insprutningen och kolla att den är på rätt Amp eller nåt annat el som glappar när du kör över gupp. BOOM BOOM BASS |
Loomis |
Tack Amethyst. Jo, är själv inne på insprutningen men samtidigt kan jag inte förstå varför det bara skulle uppstå isamband med att bilen "skakar till". Skall kolla att inget sitter löst samt köra i lite inj. cleaner så får vi se. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.