|
|
|
|---|---|
|
Tjo Jag har precis lyft ner en m20b20 i min 320, den förra kom på villovägar. Hur som hellst så får jag ingen gnista på stiften. Det är motronic, men det var olika härvor så jag tog allt från donator bilen. (donator -87 den andra -90). Är det något speciellt när man byter härva? Vore fint om nån kunde hjälpa mig.. | |
| Börja med att ta en multimeter och mät om du har spänning fram till ena anslutningen på tändspolen. Tror den anslutningen brukar heta +30 eller liknande. | |
|
Kolla mittenrelät av huvudreläna, kan vara det som spökar. Om inte bensinpumpen går samtidigt så är det det relät som är trasigt! Det skiljer även i härvorna... Fick en sida av en kompis där det stog förklarat vilka kablar som skulle användas till vad, kan kolla upp detta när jag kommer hem ikväll! |
|
|
jag har mätt o kollat överallt o trixat o donat.. ska kolla relät, för jag har för mig att pumpen slutade snurra innan motorbytet... (typ ett år sen bilen tappade motorn, minns inte så bra..;) ) Det vore kalas om du hittade sidan! |
|
|
Tändspole KL15 har plus från tändningen och KL1 går till brytare eller motsvarande (tändbox, Motronic osv). Här kommer några Bosch beteckningar till som man kan hitta på reläer och moduler osv: 30 är fast plus direkt från batteriet, 31 är jord. 61 (eller D+) finns på generatorn (blå kabel) och går till laddningslampan och vidare till tändningsplus (15). R är radioläget (första läget) på nyckeln. 56 går till strålkastaren, 56a är halvljus och 56b är helljus 54 är utgången på blinkreläet, går via blinkersomkopplaren ut till höger eller vänster sida. 58 är parkerings eller positionsljus. Det kommer en komplett förteckning snart till mektipssidorna med kabelfärger mm. FP |
|
|
Länk Sidan jag pratade om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.