|
|
|
|---|---|
|
Efter att slirat med koppling då stått i en brant back så när skall starta med 1:an så rasslar det, även om jag lägger i backen. Men kan start som vanligt från 2:an. Sedan när bilen stått över natten så funkar allt som det ska igen...någon sam har en ide ?? -[ BMW följer inte utvecklingen..BMW leder den ]- | |
parolof |
menar du att den rasslar när du trycker ned kopplingen, släpper upp den eller när du lägger i växlarna?? |
|
Det är när jag skall köra iväg, 1:an i koppling nere inga ljus då...utan då jag släpper upp kopplingen och glider sakta iväg så rasslar det och nästan skakar i lådan. -[ BMW följer inte utvecklingen..BMW leder den ]- |
|
andlar |
Hej Sweppe! Jag har haft ett liknande problem och är nästan hundra på att du har samma, skakningen beror på en beläggning på lamellerna och kommer då kopplingen blir varm, du kan få bort det tillfälligt genom att lägga dig på motorvägan och slira lite på kopplingen men det löser bara problemet tillfälligt och ju varmare det blir ute desto värre blir det på min kändes det som hela bilen skulle skaka sönder. Det enda som hjälper är att byta koppling då försvinner problemet helt. Lyca till! //Andlar |
|
Det stämmer precis som för dig...om jag slirar på koppling så blir det bara värre. Var skraj som bara den ett tag, trodde nästan lådan skulle ramla av :) Men då vet jag vad felet är....Tackar Andlar -[ BMW följer inte utvecklingen..BMW leder den ]- |
|
andlar |
Hej igen Sweppe! Vad jag menar med att du kan slira lite på kopplingen så menar jag i ganska hög hastighet på 5an så du slipar bort beläggningen på lamellerna, men ta det försiktigt så du inte bränner lamellerna detta hjälper som sagt bara tillfälligt men det kan vara ett bra sätt att kolla så det är detta som är just ditt problem. //Andlar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.