|
|
|
|---|---|
| Jag har en med rund kontakt men behöver en med rektangulär dito. Provade med att hålla in tripnollställningsknappen och slå på tändningen men icke.... | |
| jag tror att den här kan funka på din bil Länk | |
|
Artikelnummer 89613624 Benämning Serviceåterställare Nyhet! Annan benämning Med Rund- och OBD-kontakt Artikel Serviceåterställare Märke BMW Artikelgrupp Verktyg Enhet st Pris (Inkl moms) 1 750,00 SEK st Köp Inkl moms Beskrivning Återställer dina servicelampor på BMW modeller med runda samt den fyrkantiga OBC kontakten. Lämplig för nyare bilar samt BMW E46. Utmärkt verktyg för verkstaden med flera. jag hoppas den här länken funkar |
|
|
Här finns en för 395:- inkl. frakt, men den kanske inte funkar på din bil. Länk |
|
|
Länk Här har du också "reset-tools". Har själv en "combo", funkar fint. ///Mats |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På de bilar efter 06/2000 som bara har OBDII uttag behövs ingen återställare. se mektips Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Mektipset funkade inte på min bil, är det för att det är en diesel. Ingenting händer när jag provar!? Var köpte du din combo? |
|
|
Go,morron pellew. Jag köpte "combo" från www.bimmerzone.com. Det är en felkodsläsare/serviceåterställare som tar från 1987-2003 modell R5/FCX II-U . Den har både stora kontakten och OBD-uttag så du klarar de flesta bmw-bilarna. Jag har haft mycket användning av felkodsläsaren som bara tar motorkoder. lätt att jobba med. /Mats |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska funka på alla BMW utom dom som har den 20 poliga diagnosuttaget under huven dvs efter tillverkningsmånad 06/2000 ///MVH Hasso Länk |
|
Tror du Hasso att det har betydelse att en röd lampa har börjat lysa dvs jag har kört över milen för inspektion. Jag har provat flera ggr utan lycka. Pelle pellew |
|
Kan vara så att du måste göra det i en annan följd. dvs återställa nån inspektion före innan man gör nästa moment, info kommer med mejl. Har tre källor/dataprogram som bekräftar att det funkar på alla som inte har diagnosuttag under huven. ///MVH Hasso Länk |
|
Nu funkade det! Jag vred nyckeln för långt först, ända till tändningsläget men nyckeln ska bara vridas ett hack till "radioläge" då funkade det. Tack för hjälpen! pellew |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.