AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
813

Bytt bil

Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hejsan!
Har nu lämnat V-12 och påbörjat en för mig ny tradition med V-8.
Den nya pärlan är en 740 96:a med extra allt utom navi.
Har suttit och lusläst det mesta ang m-60 ,oljepumpsbultar och plastkulor.
Tycker mig redan nu skönja en känskla av att det blir fan så mycket lättare att meka,när man öppnar motorhuven så finns det ju hur mycket plats som helst.
behöver dock lite hjälp med hur man får igång CD-växlaren,hitintills så står det CD-error.Finns det kända fel på växlaren eller kan det vara nån anslutning som bör kollas.
Har konstaterat att den inte läser SACD format,lite synd för det är en så mycket bättre ljudupplevelse.

Mvh Dic.
su
197
supernallen
745i -02
750iA -92
Läser den några skivor över huvud taget? Ger den något felmeddelande förutom detta? Min sony ger mig nämligen en siffra som jag sen kan omvandla till vad den inte gillar med de skivor jag stoppar in.

mvh joakim

Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Jag får sånna meddelanden på brännskivor som den inte kan ta.

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Har nu vart ute och laddat i 6 st garanterat läsbara plattor ,den noterar bara 3 med meddelandet CD error efter en stund ,resterande plattor säger den No Disc.
Kan det möjligen vara så att läsar linsen är skitig och i så fall går den att göra ren utan att skruva isär allting typ rengöringsskiva?
Jag laddade växlaren med 6 brända skivor av varierande kvalité/fabrikat och ålder. Växlaren spelar alla utan att tveka.

Mvh,
Kalle
Jag hade samma problem på min 740-95. Lösningen var pinsam. Jag hade satt in skivorna upp-och-ner, men jag antar att du har provat att vända på dom redan.

/Astroboy
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Tack alla för tips,kom precis in från bilen ,allt funkar somdet ska .Astroboy och jag har nu det gemensamma med pinsamheter,hade vänt skivorna åt fel håll.
Trevlig Midsommar , Mvh Dic.
Haha

Det var ju bra att ditt problem löste sig lika billigt som mitt.
Alltid kul att hjälpa till.

Trevlig midsommar

/Astroboy
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
*FNISS*

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
su
197
supernallen
745i -02
750iA -92
Haha... fan så bra... annars hade jag som sagt bett dig testa med att ta en rengöringsskiva o i annat fall plockat ur den för att fixa till lasern i den.

mvh joakim

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.