|
|
|
|---|---|
|
Hej, Mina broms känns stum och tar rätt kass. Jag har kollat bromsbelägg och skivor och tycker dom ser hyffsade ut. Dom borde inte ta så dåligt som dom gör. Kan det vara något annat ? har kollat bromsolja, var full. bromsen känns väldigt hård, om man trycker riktigt hårt på bromsen så går det inte att tvärnita endå. Känns som detta fenomen har kommit snabbt. Ide ? // Jesper | |
| antlingen skivorna eller belägget.. | |
| Fastrostade belägg, kärvande glidkolvar, saker och ting rör sig inte som dom ska helt enkelt, kan även vara nått fel med bromservot, men det är väldigt sällsynt. | |
|
Rfterom det blir tungtrampat och svårt att "nita" så tyder det på problem med servon, kolla att vakuumslangen är hel och att kopplingen är tät, visserligen borde bilen gå dåligt i de fallen... Känns bromsen bättr med motorn igång? Om du har tryck på pedalen och sen startar motorn så ska pedalen sjunka en bit till när motorn går, gör den inte det så är det definitivt servoprobs |
|
| Pedalen sjunker när man startar bilen, samt åker upp när man stänger av. Så funkar som det ska antar jag. | |
|
Ett alternativ kan vara glaserade (förhårdnade) belägg, då tar de KASST Har du skivor runt om? Om inte justera bakbromsarna, sen kollar du beläggen fram, och inte bara slitagegrad, utan se att de inte är hårda och blanka |
|
|
Vad är det för bil? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.