AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
635

316 spekulanter

Länk

Inte bilen på bilden.

Rost allmänt riktigt ful.

Testade inte bilen, tittade utanpå sen åkte jag hem.
Jag vill inte verka elak men hade du verkligen förväntat dig en klockren E36 årsmodell 1991 för 15kkr? Dessa bilar är snart 15 år gamla och det vore väl konstigt om det inte var en del småfix på dem.

Bara annonsen i sig räcker för att få mig ointresserad av bilen om jag var E36 spekulant.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Visst får man inte mycket till bil för 15' men att ta en bild på en annan bil som är i bättre skick utan att tala om detta är falsk marknadsföring tycker jag.

Skulle också bli mycket irriterad över detta om jag åkt en bit för att titta på bilen.
Anledningen att jag ofta varnar för bilar här på forumet jag tittat på, är just för att andra inte ska bli lurade av säljarnas skitsnack och ödsla tid och pengar på att åka och titta på bilen.

Förväntade mig inte mycket av denna men en hyfsad 316 ligger ju kring 20 så det var ju inte en omöjlighet.

Lite småfix:
erkända fel. Takluckan fungerar ej lite rost kring taklucka urtrampningslager= ok 15 ett rimligt pris för en fin bil i övrigt.

Ej erkända fel. inte bilen på bilden, rost i alla skärmkanter (säkert på andra ställen också) Ser allmänt för jävlig ut.

Ok bilen var kanske inte det allra sämsta liket som går att uppbringa. Säkert värd 10 med de felen men då ska ju säljaren upplysa om hur skiten ser ut.

Jag ringde upp honom när jag var på väd därifrån och upplyste om att han inte behövde komma ut och visa den för mig, han visste precis vad han gjort och vad han är för typ av människa.

De försöker, en typ av strategi att ta dig så mkt folk som möjligt för att titta på skiten. Han brys sig ju inte om om du kört 50 mil eller 1.
Visst normalt väljer man kanske bort sådana annonser. Men eftersom ajg bor i Göteborg och skulle den vägen så kunde jag ju lika gärna titta på den åt min mamma.

Jag tycker det är bra att du varnar andra och jag försvarar inte på något sätt annonsören eller hans agerande, vill bara poängtera att i många fall säger annonsens utformning rätt mycket om både säljare och bil. Detta exempel är inget undantag. En annons kan knappast bli mycket mer oseriös enligt mig...

Termer som "små-fix", "lite rost", "ac behövs fyllas" etc omfattar en gigantisk gråskala av definitioner. Om jag är intresserad av en bil där liknande termer är beskriven i annonsen försöker jag få detta klargjort innan jag åker och tittar för att undvika hamna i en besviken situation.

Det jag mest reagerar på är när människor verkar förvänta sig nyskick när de letar äldre begagnade bilar.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
jag förstår inte folk som lovar ett kanonskick utan rost mm och sedan när man åkt typ 20 mil för att kolla så är det ett upprostat lik.

Det är bättre att vara ärlig. Jag säger alltid som det är när jag ska sälja och har oftast bara 1 person som ser bilen och han köper den.
Jag brukar också gå på din linje där hall.

Synd att folk ofta inte inser att den ärlige på telefon är den seriösare säljaren Samt att den bilen troligt vis är i mkt bättre skick då säljaren vet och bryr sim om bilen och har koll på skavankerna.

Kanske är lönsamt att bete sig som en idiot när man säljer. Förmodligen är det så

När jag skall sälja 525an kommer jag kanske testa att vara en idiot. Det kommer inte att vara ngt större fel på bilen. Kommer bara inte att upplysa om parkeringsbucklorna och begynnande rost osv... avsluta med jättefin nyskick. Vad tror ni om det?

Kille här på forumet köpte en 530 touring av mig, vet inte hur han upplevde det. Vore kul att höra hans åsikt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.