AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.646

Effektökning med extraktorgrenrör och racekat ?

Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Köpte ju för inte så länge sedan ett G-Power avgassystem till min 325:a ( -89 ) från kat och bakåt, funderar nu på att köpa G-Powers rostfria extraktorgrenrör och racekattar också.

Hur mycket mer effekt är det rimligt att räkna med när man bytt hela avgassystemet till dessa produkter gentemot helt orginal ??

Tänkte också passa på att fråga vart man billigast handlar en Dr Schrick 286 graders kam till samma bil ?
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Du får väl köra bilen på rullar så ser du effektskillnaden, enklast en gång före montering och sen efter.

Motornord har väl hyffsade priser?!
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Joo....men för att fatta ett beslut om det är värt pengarna så vore det ju intressant att få ett hum i förväg......
NF
440
NFd
325im -87
Du har ju tydligen en M3-a från -94.
Lätta ur den istället på onödig vikt, då får du ju rena raketbilen.

Nisse
M3:an är nog såld!! Eller?
Sen är det ingen e30 heller. he he.

Länk

Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
M3:an såld som sagt !!
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Ingen som har en uppfattning i frågan !?

Då G-Power var åt skogen för dyra på extraktorgrenrör och racekattar skulle jag även gärna vilja ha tips på andra vettiga märken, det är rostfritt som gäller.....
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Racekatt på Uppsala Avgasteknik kostar 3500 och den är rostfri, ska själv dit om en månad för att få mig en sån + rostfritt sportsytem!

Om nån vet vart man kan hitta exktraktor rör till humana priser så kan ni ju tipsa!!

Min Bil - Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
köp ett beg fächerkrümmer från tyskland, så är du nere på 1/4 kostnad. Universal metal kat...tja det hittar man lite var som.
En kompis bromsade sin 325i med +21hkr med avgas+chip+filter på rullande landsväg

/Pelle
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Pelle Persson: +21 HK, var det utan extraktor och racekat alltså !?

Har ferritta extraktorgrenrör och racekattar !? Någon som i så fall har nån pejl på priser !?
Varken vassarekam eller extraktor ger ett dugg om du inte mappar om motorn.

Min M5 E34: Länk
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Bilen ska mappas om.......när bilen fått ny kam + renoverd och portad topp, samt blivit av med orginalluftmängdmassemätaren, och ev fått ett extraktorgrenrör och racekat !

Det var väldigt vad det var svårt att få folk att hålla sig till ämnet !!

Alltså, vad kan ett extraktorgrenrör + racekat och sportavgassytem ge för extra effekt, i samband med att motorn renoveras och får en vassare kam, kontra ett helt orginalsystem ??
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Nej, det var med komplett avgas system (supersprint) + "race kat" + filtet & chip.
Där finns e-rör till m20/e30 på ebay nu. Kolla där innan du köper nytt.

/Pelle
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Pelle: Kan du länka dit ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.