|
|
|
|---|---|
|
Hej hej alla.. Jag har en bmw 735 e32 års 91 automat orginal-växellåda men bytt motor årsmodel 92-93 problemet är det att den inte driver framåt eller bakåt om jag lägger i drive eller om jag ska backa går precis som om det vore friläge =( låter kanske lite dummt men om någon har hört talas om det eller vet vad felet är så ta gärna kontakt med mig=).... ha en trevlig midsommar MWH fredrik mail fredrikandersson83hotmail.com | |
|
Kom det efter att du bytt motor, de e inte så att du tvingat in turbinen i lådan, den ska gå att snurra in i en två klick har jag för mig. Tvingar man in turbinen så går de i kras. Få världen på fall, runke din ball! |
|
|
jo du kan ha rätt faktiskt för det vart lite bos o stök ibörgan där men sen så snurra vi o då kom han direkt =D men kan det vara så illa att turbinen har gått åt skogen? vad kan en sådan kosta??? tack så mycket för ett svar på frågan !!!!!!! MWH fredrik |
|
|
Det är med största säkerhet pumpdrevet i lådan som knäckts! Problemet undviks genom att mäta så att convertern är s a s mer inne i lådan än startkransen sticker ut från motorblocket, annars är resultetet ofelbart att detta händer... Turbinen som är en del av momentomvandlaren tar sällan skada, men inspektera halsen som går in i lådan (det är den del som driver pumpen...) Pumpdrevet är billigt men kan man inte byta själv så kostar det en slant... MVH fredde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.