AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
741

735a varken fram eller bakåt!

Hej hej alla.. Jag har en bmw 735 e32 års 91 automat orginal-växellåda men bytt motor årsmodel 92-93 problemet är det att den inte driver framåt eller bakåt om jag lägger i drive eller om jag ska backa går precis som om det vore friläge =( låter kanske lite dummt men om någon har hört talas om det eller vet vad felet är så ta gärna kontakt med mig=).... ha en trevlig midsommar MWH fredrik mail fredrikandersson83hotmail.com

Sl
23
Slusken
733 IA- 79
Kom det efter att du bytt motor, de e inte så att du tvingat in turbinen i lådan, den ska gå att snurra in i en två klick har jag för mig. Tvingar man in turbinen så går de i kras.

Få världen på fall, runke din ball!
jo du kan ha rätt faktiskt för det vart lite bos o stök ibörgan där men sen så snurra vi o då kom han direkt =D men kan det vara så illa att turbinen har gått åt skogen? vad kan en sådan kosta??? tack så mycket för ett svar på frågan !!!!!!! MWH fredrik

93
96
931fredde
E46 320iT -04

Det är med största säkerhet pumpdrevet i lådan som knäckts!
Problemet undviks genom att mäta så att convertern är s a s mer inne i lådan än startkransen sticker ut från motorblocket, annars är resultetet ofelbart att detta händer...

Turbinen som är en del av momentomvandlaren tar sällan skada,
men inspektera halsen som går in i lådan (det är den del som driver pumpen...)

Pumpdrevet är billigt men kan man inte byta själv så kostar det en slant...

MVH fredde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.