|
|
|
|---|---|
|
Har ett märkligt fenomen på min 540iAT -94. Servo oljan (inte all...) verkar tryckas ut ur behållaren. Jag har kollat nivån så att oljan ligger ca. 1/2 cm. över nätets botten, så det rör sig inte om för mycket olja. Först trodde jag att bilen hade varit för tungt lastad så det blev övertryck i nivåregleringen, men det kan det inte vara. Nån med liknande fenomen? Kan servopumpen vara på väg? Inga missljud i alla fall. Danne Min bil: Länk | |
| Ja, min har läckt en hel del från behållaren. Fyllde på några ggr men det läckte alltid ut. Tyckte att jag drog åt locket hårt nog. Inte förrän jag tog i riktigt mycket (smurfblå i ansiktet) slutade det att läcka. Om det är det du menar, att det sipprar ut från locket. Så ta i utav h-vete när du skruvar på locket. | |
|
Jag är rädd att locket går sönder... Ska man verkligen dra det så hårt? Min bil: Länk |
|
| Det är ju i metall, använd bara händerna, inga verktyg. Det funkade för mig i alla fall. | |
|
Sitter det ingen O-ring där som tätar då? /Per |
|
| Det sitter en torr gammal packning där, men det kanske är en bra idé att sätta dit en o-ring. | |
| Jag har precis samma fenomen. Det rinner rätt mycket där. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.