|
|
|
|---|---|
|
Kondensvattnet från AC:n droppar rakt ner på de varma avgassystemet på min E34, ska det vara så? Min M5 E34: Länk | |
| Möjligt att slangen som leder ut vattnet hamnat snett eller gått av kanske. Men det gör knappast nåt. | |
kilroy |
Jag har aldrig tänkt på hur mycket kondensvatten som egentligen bildas av AC:n...men om vattnet hela tiden droppar på samma ställe på en het yta, finns inte risk för att det uppstår punktfrätning (punktkorrosion)?Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna" |
| Det är väl som att köra på vintern eller i regn. Då är det ju konstant blött. Men det är möjligt att du har rätt Kilroy. Så det kanske äe idé att kolla varför det droppar på avgassystemet. Kanske behöver vinkla till slangen eller nåt, det borde ju va lätt fixat. | |
|
Jag vill mig inte minnas att det fanns nån slang när jag konverterade till ac, däremot finns det 2st trattar som sitter i borrhål rakt ut i tunneln. Varma fuktiga dagar kan det bildas ordentligt med kondens, jag tror inte det gör nån skada på ditt grenrör. Men om du vill kan du ju fixa nåt som skydd dit //Mvh Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.