|
|
|
|---|---|
|
har haft bilen inlämnad på vanos koll på en bmw verkstad, följande kom de fram till kammen hade en vinkel på 40 grader dippar ner till 39-38 grader (riktvärde 42 Grader) aviklese max 1-2 grader, kan det påverka avgasvärdena mycket? samt att vid ett visst varvtal skulle gradantalet minskas till 30 grader, men på min bil höll sej värdet på ca 35 grader samt att det verkade vara fel på en magnetventil, (den undre) men har mätt upp den och den verkar hel. samt att jag mätt kablarna till boxen. kan man mäta upp på något vis i fall ventilen verkligen får signal av boxen?! någon som har förslag eller idéer som kan hjälpa till att hitta felet för meken på Bmw verkstaden verkade inte ha så många förslag!? TAck på förhand /JImmy | |
|
Är det bara avgasvärdena som är höga eller går bilen dåligt också??? Magnetventiler 2st, har jag hemma, de är begagnade men när jag bytte mina så märktes ingen skillnad alls. Så med andra ord så fungerar de som jag har sparat i mitt förråd alldeles utmärkt. Har dock tyvärr inga svar på din fråga. Sorry. mvh/Flisan |
|
| har redan hela magnetventiler tror jag! | |
|
FAst visst går bilen ryckigt med flisan, mätt på dina ventiler med? kan det vara något fel på magnetventilerna fast dom mäter bra? //Jimmy |
|
|
Några fler förslag, kan man mäta om man har rätt signal fram till ventilen?! //Jimmy |
|
| Jag hade samma problem, det visade sig att det var en kalllödning på avgasventilen, så det var bara att ta fram lödkolven, nu går bettan som en dröm igen :) | |
|
Asys: men har mätt på den och den mäter ju okej, gjorde din det med? Tack /Jimmy |
|
|
Jimpa: Ibland var där kontakt ibland inte, kolla lödningarna på kontakten till ventlien, mät medans du rickar på kontakten, det var så jag fick reda på att det var glapp. Mvh/ Jakob |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.