|
|
|
|---|---|
_marcus_ |
HEj, någon som kan hjälpa mej, börjar bli less på detta nu, har felsökt i 2 dar.. Så fort jag slår på tändningen så går hastighetsmätaren i botten. Luktar jordfel men jag kan inte hitta nåt.. mvh /Marcus |
_marcus_ |
glömde säga att det är en 325 -88 |
_marcus_ |
ingen?? |
|
Du kör för fort helt enkelt ;) Nä, prova att krypa in bak under bilen och dra bort kontakten från bakaxelklumpen, det är givaren till mätaren. Fortfarande fel ?? Prova att rör på kontakterna på baksidan av instrumentet, du kommer åt dom under ifrån om du tar bort skyddet vid fötterna. |
|
|
jag har liknande problem på min E36 fast där går mätaren mot noll ibland. skakar bilen till så kommer den tillbaks dock så det luktar glapp lång väg. det händer så sällan så det är svårt att felsöka det.. men jag antar att det är nån av de kontaktpunkterna du beskriver även på E36 ? det är ganska osannolikt att det är själva givaren som går paj va på det sättet ? |
|
|
exolon: själva givaren kanske inte går sönder så ofta, MEN kontakten som sitter där skall ha ett skydd över sig, på e30 är det en gummihätta, på e36 är det en stabilare plastgrej har jag fö mig, och går denna sönder eller trillar bort så samlas det grus och fukt där rätt så snabbt och då kan glappkontakt/ingen kontakt alls uppstå...så jag tror först på Isåkares ide, ta bort den och kolla om det blir bättre, rengör både kontakt och givare oavsett så där är rent och fint! MVH Johan K |
|
_marcus_ |
tyvärr, har redan kollat allt det där ni föreslår.. ska testa o byta till ett annat mätarhus i morrn och se i fall det kan ha ärgat i det gamla eller nå.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.