|
|
|
|---|---|
bmw alpina b3 |
hej detta hände idag ! provade race mot en ford mondeo 2000 eller vad dom heter den såg grym ut med var sin pipa på varje sidan o detta hände 1-ans växel lika 2-ans växel lika 3-ans växel så stack jag undan med ca halva bilens längd sen var det dags att bromsa .. kan säga att jag var imponerad att den gick så bra !! sen om den var trimmad det vet inte jag med det var nära ögat att få stryk av en ford ojojoj det skulle jag inte klara då hade bilen varit till salu hihihihi mvh |
|
Inte för att vara sån, men är din maskin frisk? 201hk mot dina 280hk. Forden gör orginal 0-100 på knappa 8 sekunder. Den kan iofs precis som du säger vara trimmad, det får vi nästan hoppas :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
kan ha varit en ST220 och dom är väl på 225hk tror jag. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
bmw alpina b3 |
den har v6 med 226 hk men ändå ca 54 hästar mer mvh |
bmw alpina b3 |
japp det var st220 så heter den mvh |
|
Mitt fel i så fall, hade bestämt för mig dom hette ST200. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
det finns en ST200... men det är den äldre karossen (håller ej koll på fords karosskoder), ST220 är den nyare karossen. __ ///M som i Mugge. |
|
bmw alpina b3 |
Ford Mondeo ST220 är en sportig familjebil med tjänstevikt på 1495 kg. Viktfördelningen är 61/39 fram/bak. Bilens dimensioner är 1812x4731x1415 mm. Bagageutrymmet tar 450 liter VDA medan bränsletanken rymmer 59 liter. Luftmotståndet är 0,32 Cw. Bilen har en vändcirkel på 11,6 m. Motorn är en V6 på tre liter och fyra ventiler per cylinder. Effekten är 226 hk (166 kW) vid 6150 r/min och det maximala vridmomentet 280 Nm vid 4900 r/min. Bilen har framhjulsdrift, femväxlad manuell växellåda, Multilink-bakaxel, ESP-system samt ventilerade skivbromsar fram. 0-100 på 7,6 sek och toppfart 243 km/h. Bränsleförbrukning vid blandad körning anges till ca 10,2 l/100 km. Mondeo ST220 får inte dra släp. tycker den ska inte ha någon chans mot min i orginal skick mvh |
|
bmw alpina b3: Var racet rakt fram eller på en kurvig väg avsnitt? Forden(host tvi) har ett mkt välbalaserat chassi där av fråga om det var rakt fram så jag mera tvecksamm till händelseförloppet:) |
|
bmw alpina b3 |
hej det var rakt fram mvh |
bmw alpina b3 |
har tävlat med bilar som har ca 300 hk utan att fått någon stryk men här kommer skit bilen ford o det var nära ögat heheh mvh |
|
bmw alpina b3: En ST220 går bra, lånade en sådan för ett år sedan, riktigt pigg och rolig för att vara fwd. Testade den lite mot M5:an när tjejen körde M5:an och Forden var en munsbit på motorvägen trots att min tjej drar aldrig M5:an över 6000 rpm. Så hur går din B3 igentligen? Rastad av en Mondeo, inte bra ;) Min M5 E34: Länk |
|
bmw alpina b3 |
jag sa ju det har dragit bilar med ca 300 hk så vete fan vad hände här nu med om den var i orginal skick det lär jag aldrig få veta mvh |
|
Mirco// Kom till v-ås så ska ja visa hur du ska rejsa me B3an;) Länk Mvh Mattias Wroooooooom! |
|
|
Förmodligen var det så att föraren till forden var bra mycket skickligare än du vid spakarna. |
|
|
Låter ju lite märkligt!. kan ju inte varit en orginal ford! Bencker |
|
bmw alpina b3 |
hej matte måste prova en race mot din b3 o få se vad händer mvh |
|
ibland är det som finns bakom ratten viktigare än vad som finns under huven :-) __ ///M som i Mugge. |
|
|
Mirco// Du e välkommen;) Skulle du ha nå Alpina saker? Åker till Alpina Tyskland i slutet på veckan. Mvh Mattias |
|
bmw alpina b3 |
kolla vad dom vill ha för orginal växel knopp till b3 --mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.